Customer Journey Manager
Telenor Sverige AB Consumer Marketing / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Consumer Marketing i Stockholm,
Karlskrona,
Göteborg eller i
hela Sverige Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.
Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.
Customer Journey Manager
Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.
Vad gör du som Customer Journey Manager på Telenor?
Customer Journey Manager (CJM) är ansvarig för de kundresor och därmed processer vi har som i någon aspekt påverkar kundupplevelsen. I uppdraget ingår att dokumentera, analysera och utveckla kundresorna, med fokus på kundnytta och effektivitet, samt att representera våra kundresor i utvecklingsuppdrag samt implementera beslutade förändringar. Här avser "kundresa" händelserna ur kundens perspektiv, och kundresan kan inkludera en eller flera olika Leda arbetet med utveckling och förbättring av kundresor och processer, där så anses nödvändigt äska resurser för detta från andra team. I rollen ingår arbete och ansvar för att dokumentera och upprätthålla dokumentationen gällande kundresor inom Consumer Mobile, i syfte att upptäcka förbättringspotential och sprida kunskap inom organisationen. Det innebär också att vara behjälplig för organisationen att hantera kundrese- och processrelaterade frågor samt att identifiera områden som saknar eller behöver stöd för att våra kundresor ska vara så optimala som möjligt.
CJM tar ansvar för kvalitén och utmanar våra huvudprocesser i form av kostnad och befintlig set-up för att utveckla dem. CJM följer också upp aktiviteter gällande kundresor, även om de sker i andra delar av organisationen. I rollen ingår även att fastställa relevanta KPI:er samt måltal för kundresor och processer. Dessutom ingår att agera kravställare för kundrese-/process-behov och att säkerställa korrekt kundkommunikation kopplat till kundresorna. CJM analyserar också performance, sätter larm samt agerar på avvik.
Du får...
CJM är med ansvarar för att initiera och driva utveckling, uppföljning och förvaltning av våra produkter och tjänster inom Consumer Mobile. Vi brinner för kunden och hur vi bäst skapar en förstklassig kundupplevelse. Product & Process Management är ca 11 personer. Hos oss arbetar Consumer Mobiles produktchefer samt specialister med tvärfunktionella ansvarsområden, alla med kunden i fokus.
Passar du ihop med oss?
För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
• Relevant akademisk utbildning inom marknad/ekonomi/teknik.
• Relevant erfarenhet inom markad/ekonomi eller teknik.
• Erfarenhet av arbete som processägare inom snabbrörlig och högteknologisk bransch.
• Mycket goda tal-och skrivfärdigheter i svenska och engelska.
• Erfarenhet av uppföljning och styrning av processer.
• Erfarenhet av projektarbete/ledning.
Det är också bra om du:
• Utbildning med fokus på processutveckling
• Relevant erfarenhet av arbete med konsumentprodukter.
• Arbete med utveckling av digitala lösningar och dess processer.
• Erfarenhet av att jobba med kundnöjdhet
Som person är du:
• Bra på att samarbeta effektivt med andra, du delar med dig av kunskaper, erfarenheter och information och stödjer andra.
• Handlingskraftig och bra på att verkställa planer enligt organisationens riktlinjer.
• Beslutsam med god förmåga att uppnå resultat med hög kvalitet
• Analytisk och förstår komplexa frågor och problem snabbt och kommer till förnuftiga och rationella bedömningar
• Idérik och presenterar gärna nya lösningar och ifrågasätter traditionella
• tillvägagångssätt
• Initiativtagande och ansvarstagande
Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.
Placeringsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidare
Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Lena Klingvik, rekryterande ledare, +46709335556 eller
lena.klingvik@telenor.se Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på
work@telenor.se .
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-11-28Ersättning Fast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSe kontaktuppgifter i annons
FöretagTelenor Sverige AB Consumer Marketing
AdressTelenor Sverige AB Consumer Marketing
Telenor Sverige AB
11688 Stockholm
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3181352
Observera att sista ansökningsdag har passerat.