Customer IT-technician

Telia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telia Sverige AB i Sundsvall, Hudiksvall, Örnsköldsvik, Östersund, Gävle eller i hela Sverige

Jag heter Stefan Löfvenius och jobbar som ledare för våra engagerade IT-tekniker. Just nu söker jag två IT-tekniker med placering i Sundsvall eller Norrköping.
Din nästa utmaning
Som IT-tekniker i mitt team får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa våra kunders problem. Samtidigt kommer vi ge dig utmaningarna som behövs för att du ska lära dig mer och bli en självklar del i kundens digitaliseringsresa.
Hos oss får du varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att våra kunder har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med oss. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Vi sköter supporten genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån vårt kontor/hemarbetsplats.
Vem är du?
Som person ser vi att du är nyfiken, ansvarstagande, strukturerad och förtroendeingivande med en god pedagogisk förmåga. Din goda sociala förmåga och din talang att se lösningar där andra ser problem gör att du snabbt blir populär i rollen. Ditt fokus på kundnöjdhet, brinnande intresse för IT och teknik samt din attityd till uppdraget gör att du enkelt växer in i rollen som IT-tekniker. Tillsammans med dina kollegor bidrar du dessutom till merförsäljning som möjliggör att vi når våra gemensamma mål.
Du ska ha erfarenhet och vana vid Microsofts operativsystem och applikationer, och du är välbekant med felsökning av olika problem som kan uppstå i dessa. Är du driven att utvecklas och villig att lära dig mer kommer du inte att sakna uppgifter att ta itu med! Tidigare arbete inom servicedesk/IT-support, såväl som utbildning inom och certifikat från Microsoft, är meriterande.
Din personlighet:
Intresserad av IT och digitaliseringen i stort
Drivande och initiativtagande
Felsökningsinriktad och lösningsorienterad
Söker att förstå kundens verksamhet
God kommunikationsförmåga, och du skapar enkelt förtroende hos de du möter

Kompetens:
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift

Intresserad?
Vill du bli en del av vårt gäng, sök jobbet. Vill du veta mer? Ring mig på 0730938453 eller kontakta mig via mail på stefan.lofvenius@teliacompany.com. Rekryteringen sker löpande med anställning så snart vi hittat rätt person, så tveka in att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är 31:a mars.
Telia är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och delar av vår verksamhet omfattas av lagstiftning om säkerhetsskydd. Innan anställning kan ske krävs godkänd säkerhetsprövning, som i förekommande fall, kan medföra krav på visst medborgarskap.
Welcome to Telia - let's make better happen!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telia Sverige AB (org.nr 556430-0142)
Skepparegatan 3, Sundsvall (visa karta)
852 34  SUNDSVALL

Jobbnummer
7446323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telia Sverige AB: