Customer Insight Analyst till Stockholmsmässan

Digitalenta AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Digitalenta AB i Stockholm, Västerås, Gotland, Älmhult, Kungälv eller i hela Sverige

Stockholmsmässan är Nordens största anläggning för mässor, konferenser och event. Nu söker vi en Customer Insight Analyst för att bli en del av teamet för analys, kundinsikter och digital utveckling.

Om rollen
I rollen som Customer Insight Analyst är du en del av MarTech-teamet och har en nyckelroll i Stockholmsmässans datadrivna förbättringsarbete. Rollen är både ny och bred. Du kommer att vara drivande i att utveckla kundanalysfunktionen, ansvara för att samla in data från besökare och utställare, analysera data, generera insikter samt att sprida insikterna internt i organisationen. Du arbetar nära tillsammans med affären samt dina kollegor i teamet.

I rollen ingår bland annat att:
• Utveckla strategin för uppföljning och datainsamling i från både utställare och besökare
• Sätta upp och ansvara för systemstöd, undersökningsmetoder och processer för datainsamling
• Planera och genomföra datainsamling genom både kvalitativa och kvantitativa undersökningsmetoder
• Analysera insamlad data, generera insikter och rekommendera förbättringsåtgärder
• Presentera insikter och rekommendationer till olika stakeholders internt
• Proaktivt arbeta för att vidareutveckla arbetet med kundinsikter och bidra med värde till organisationen

Rollen är en heltidsanställning med placering i Stockholmsmässans huvudkontor i Älvsjö. Möjlighet till hybridarbete finns.

Om dig
För att trivas i rollen behöver du vara analytisk och uppskatta en bred roll med mycket ansvar. Du har en stark förmåga att se förbi datan och generera samt kommunicera insikter. Du har en vilja och förmåga att växla mellan operativt, taktiskt och strategiskt arbete och har en mycket god samarbetsförmåga.

För att lyckas i rollen så tror vi att du har:

• Erfarenhet av att arbeta med kundundersökningar, analys och kundinsikter
• Mycket goda kunskaper och förståelse för datainsamlingsmetoder
• Erfarenhet av att arbeta med olika undersöknings- och analysverktyg
• En stark kommunikativ förmåga och är bra på att visualisera och dela data och insikter

Om Stockholmsmässan

Stockholmsmässan har i över 80 år arrangerat mässor och event som inspirerat, bidragit med kunskap och skapat affärer. Årligen arrangeras inspirerande event i olika kategorier för alla smaker. Det personliga mötet är grunden för vår kommunikation som människor. Det finns inte något som kan ersätta det. Det gäller allt från oväntade möten på stan till stora organiserade event med tiotusentals deltagare.

Det är där vi på Stockholmsmässan kommer in. Vi älskar möten - alla sorters möten. Därför är vi experter på att arrangera, planera och skapa just möten som gör skillnad. Både i det stora och i det lilla.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Digitalenta AB (org.nr 559248-0486), https://www.digitalenta.se

Arbetsplats
Digitalenta

Kontakt
Simon Milton
simon.milton@digitalenta.se
+46 709 66 69 70

Jobbnummer
8109941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Digitalenta AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Digitalenta AB: