Customer Incident Manager till väletablerat IT-företag
Wise IT AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Wise IT AB
Publiceringsdatum2014-04-11Dina arbetsuppgifterVår kund behöver nu förstärka sin Service Desk med en positiv och driven Customer Incident Manager.
Som Customer Incident Manager är du ansvarig för en effektiv och högkvalitativ hantering av incidenter och service requests för en eller flera utpekade kunder. Du säkerställer att alla ärenden löses enligt avtalade SLA:er genom att följa upp, driva på och vid behov eskalera ärenden där det riskeras SLA-brott. Vid allvarliga störningar prioriterar och koordinerar du arbetet med att lösa incidenter och håller berörda parter informerade. I rollen ingår att följa upp och analysera ärenden, arbetssätt och processer för att kontinuerligt hitta förbättringsområden. Att hantera feedback från kunder ingår också i arbetsuppgifterna, likaså viss dokumentation och rapportering. Du fungerar som operativ arbetsledare för servicedesk-agenterna och leder det dagliga arbetet i teamet. Internt samarbetar du med tekniker på 2nd och 3rd line och med kundteamet samt externt med kunden och eventuella tredjepartsleverantörer.
Kunden arbetar utifrån ITIL Service management.
Företaget du kommer att sitta på har fina lokaler nära vattnet i centrala Stockholm och är globalt verksamt och väletablerat på marknaden. De är en av Nordens största IT-tjänsteföretag och erbjuder helhetslösningar för både privat och offentlig sektor. För denna tjänst blir du anställd som konsult av Wise IT men för rätt person finns det goda möjligheter att bli överrekryterad av kunden.
Utbildning och erfarenhetFör att lyckas i rollen förväntas du:
• Ha en bred teknisk bakgrund
• Vara kommunikativ
• Behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift
Det är även meriterande om du har erfarenhet av:
• Service Desk, helst i en liknande roll
• TONE ärendehanteringssystem
• ITIL
• Någon form av ledarroll, t.ex. som arbets-/uppdrags-/projektledare
Vi letar efter dig som är serviceminded, driftig och har god prioriteringsförmåga. Då du ofta är spindeln i nätet krävs det att du är stresstålig, orädd och kan hålla många bollar i luften. Du tar egna initiativ och får saker att hända. Är du dessutom en lyhörd lagspelare med positiv inställning så är du rätt person för oss. Som Customer Incident Manager har du en intressant och utmanande roll med många utvecklingsmöjligheter. Du får en central roll i arbetet med några av våra viktigaste kunder.
Om företagetWise IT AB är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på:
www.wiseit.seWise IT - Rätt människor inom IT
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-10
Ange följande referens när du ansöker: 869
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagWise IT AB
AdressWise IT AB
Sveavägen 13 BOX 22 109
10422 Stockholm
Jobbnummer 1838692
Observera att sista ansökningsdag har passerat.