Customer Fulfillment Controller till Samsung
Hero AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om bolaget
Allt dom gör på Samsung drivs av en oföränderlig passion för excellens och ett outtröttligt åtagande att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabbrörliga globala ekonomi är förändring ständigt närvarande och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Precis som dom har gjort i 80 år riktar Samsung sin blick mot framtiden, förutser marknadsbehov och krav så att dom kan styra sitt företag mot långsiktig framgång. Som Customer Fulfillment Controller kommer du att ha en central roll för att säkerställa att dom fortsätter att vara ledande på marknaden och fortsätta berika och förenkla konsumenternas liv.
Varför ansluta dig till deras team? / Ett meddelande från teamet!
Kunduppfyllnadsteamet ansvarar för alla outsourcade logistikoperationer, inklusive tullklarering, kostnadskontroll, hantering av returvaruförsäljning samt övervakning av övergripande prestanda och driva process- och kostnadsförbättringar. Du kommer att arbeta i ett team med entusiastiska och kompetenta kollegor samt med försäljningsavdelningar, logistikserviceleverantörer och finans- och kostnadskontrollavdelningar.
Om rollen
Samsung sätter kunden i fokus och deras jobb handlar om att uppfylla kundlöftet och skapa en kvalitativ helhetsleveranskedja. Vår Customer Fulfillment Controller bör vara en ambitiös, teaminriktad och inriktad på leveranskedja och logistik. Som en del av en snabbrörlig verksamhet varierar dina dagliga arbetsuppgifter - du skiftar sömlöst från komplexa analyser till att följa upp dina resultat med konkreta åtgärder och tar ägarskap för att driva förändring och förbättring på tvärs av funktioner. Du kommer att leda viktiga strategiska projekt, planera och följa upp våra kostnader och nyckeltal samt utmana och stödja våra intressentteam med högkvalitativa, datadrivna analytiska insikter i kärnbeslutsprocesser och förbättringsarbete. Du kommer att arbeta självständigt med deras data för att skapa nya mätvärden och rapporter samt underhålla befintliga i nära samarbete med Samsungs team för affärsintegration och andra operativa SCM-team som outsourcad logistik, etc. Du kommer vara en go-to person för andra kontrollteam, team för affärsintelligens, central finans, operativa logistikteam och högsta ledningen genom att tillhandahålla transparens och beslutsstöd.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter
• Analysera, utvärdera och ta ägarskap för att förbättra kostnader och prestanda
• Informellt leda tvärfunktionella team genom att vara beslutsam, agera och snabbt samordna beslut samtidigt som du utmanar och stödjer intressenter
• Leda viktiga strategiska projekt
• Utveckla och övervaka KPI:er
• Olika stöd inom processförbättring/projektkoordinering, inklusive e-handel
• Följa upp försäkringar/krav
• Stödja logistikavtal/RFQ
• Hantera intern revision för leveranskedjan och logistik
• Hantera ad hoc-förfrågningar från huvudkontoret
Om dig
Vi söker någon som är handlingskraftig och inte rädd för att fatta beslut och ta på sig ansvar. Vi tror att personen vi söker har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt, organisera och prioritera uppgifter effektivt. Vi söker också någon som är analytisk och samtidigt kommunikativ och kan samverka inom företaget över olika funktioner. Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbt föränderlig bransch. Det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas måste du vara en person som uppskattar högt tempo, förändring och att ta egna initiativ.
Publiceringsdatum2023-06-01Kvalifikationer• Bakgrund inom helhetsleveranskedja och logistik, 5 - 10 års erfarenhet, företrädesvis från internationella organisationer.
• Avancerade Excel-färdigheter
• Erfarenhet av SAP
• Förståelse för databasstruktur och datamodellering
• Flytande engelska är ett krav
• Flytande svenska är föredraget
Meriterande
• Erfarenhet av affärsstyrning
• Erfarenhet av revision
• Erfarenhet av projektledning
Arbetstider, tillträde och omfattning
Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt, arbetstider är kontorstider måndag till fredag med 40 timmar per arbetsvecka. Detta är ett konsultuppdrag på 24 månader med mycket goda möjligheter till förlängning där du blir anställd som konsult via oss på Hero med goda villkor och förmåner.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Christoffer Sperring på
christoffer.sperring@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hero AB (org.nr 556797-2533),
http://www.hero.se Arbetsplats Hero
Kontakt Christoffer Sperring
christoffer.sperring@hero.se 070 977 8579 Jobbnummer 7845241
Observera att sista ansökningsdag har passerat.