Customer Experience Specialist till E.ON i Malmö!

Poolia Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-05-29

Om tjänsten
Poolia söker för E.ONs räkning en erfaren Customer Experience Specialist till ett uppdrag i Malmö. Som Customer Experience Specialist kommer du att ha ett helhetsansvar för att hantera kundupplevelsen genom att aktivt arbeta med Net Promoter Score (NPS) för att analysera och förbättra kundupplevelsen på både gruppnivå och organisationsnivå. Du kommer att vara en nyckelperson för att driva datadrivna förbättringar och samordna NPS-aktiviteter och insatser inom hela organisationen. Du kommer att bli anställd via Poolia och uppdraget förväntas pågå under 6 månader med chans till förlängning. Är detta tjänsten för dig? Tveka inte med din ansökan, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ansvara för NPS-programmet och koordinera, aktivera och följa upp på sNPS, Journey NPS, Touchpoints och NPS som rör andra affärsområden.
• Driva leverans, genomförande, uppföljning och dela med dig av erfarenheter från förbättringsprogram.
• Validera prestanda av kärn-NPS-drivare i hela organisationen och hantera tväravdelningssamarbete för att utveckla initiativ som kan skilja sig markant på marknaden.
• Utveckla kundupplevelseramverk, inklusive designprinciper, datapunkter, processer, kundlivscykelbeskrivningar, personas, analys, utveckling, genomförande och uppföljning av kundresor och kundupplevelse.
• Konceptuell design av kundengagemangsprogram, inklusive en omni-kanalverktygslåda, definition av KPI:er och genomförandeplaner för enheter.
• Analysera och kombinera data från externa och interna källor och utföra statistiska analyser för att dra rekommendationer för förbättrad kommunikation och kundupplevelse.

Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du har följande:
• Universitetsexamen i företagsekonomi, marknadsföring, kommunikation eller liknande.
• Minst 5 års erfarenhet av ledarskap inom konsultverksamhet, forskning, projekt-/program-/CX-ledning eller liknande.
• Erfaren projektledare, tidigare erfarenhet av att arbeta med NPS och bevisad erfarenhet av att driva aktiveringar.
• Djup förståelse för konsumentbeteende och behov; förmåga att översätta data och insikter till handlingar.
• Flytande engelska och svenska.
Varmt välkommen in med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "68771".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Malmö AB

Kontakt
Petra Öhman
petra.ohman@poolia.se
+46 72 362 93 60

Jobbnummer
7829846

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: