Customer Experience Specialist
Boråstapeter AB / Marknadsföringsjobb / Borås
2025-12-02
Visa alla marknadsföringsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Boråstapeter AB i Borås Vi söker nu en Customer Experience Specialist som vill vara med och utveckla kundresan i våra digitala kanaler. En roll för dig som kombinerar analytisk förmåga med förståelse för marknadsföring och kundbeteende - och som drivs av att göra skillnad för kunden, på riktigt.
Om Boråstapeter
Boråstapeter är ett anrikt företag med rötter från början av 1900-talet då Waldemar Andrén grundade Boråstapeter. Mer än hundra år senare skapar vi idag tapeter med visionen "Med inspiration från vårt svenska arv skapar vi hållbar design för vackrare hem." Boråstapeter är marknadsledande inom tapeter i Norden och är en del av den globala inredningskoncernen Embellence Group. Hantverksstoltheten och känslan för kvalitét sitter i våra väggar och vi brinner för att inspirera genom våra vackra mönster och material.
Om tjänsten
Som Customer Experience Specialist ansvarar du för att driva och utveckla den digitala kundupplevelsen baserat på data, beteende och insikter. Genom att analysera hur kunder agerar och reagerar skapar du förståelse för deras behov och omvandlar insikterna till konkreta förbättringar i kundresan. Du arbetar även arbetar operativt med att bygga och optimera automationer för nyhetsbrev och e-postflöden som stärker kundrelationen och driver försäljning.
Målet är att skapa en sömlös, relevant och personlig upplevelse i alla digitala kontaktytor, från första interaktion till återkommande köp.
Ditt uppdrag:
Identifiera beteendemönster, begränsningar och möjligheter i kundresan med hjälp av data från webb, CRM, kampanjer och kundservice.
Säkra att kundbeteendedata används överallt där den kan driva försäljning och öka kundnöjdheten.
Bygga uppsättning och optimering av automatiserade epostflöden utifrån kundbeteende och ständigt utmana valet av kommunikationsvägar.
Arbeta med automationer och nyhetsbrev och säkra att all information är relevant ur ett kundperspektiv.
Tillsammans med Ecom-teamet utveckla logik för rekommendationer, personalisering och omsätta kundinsikter till träffsäkra kampanjer och optimerade produktupplevelser.
Vem vi söker
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom marknadsföring, projektledning, digital kommunikation eller motsvarande. Du har erfarenhet av e-handel, digital marknadsföring eller CRM-arbete, och trivs i skärningspunkten mellan analys och kundupplevelse.
Du har:
God förståelse för digitala verktyg och analysplattformar.
Erfarenhet av plattformen Shopify.
Erfarenhet av Officepaketet och vana att arbeta med data och insikter som grund för beslut.
En nyfikenhet för hur teknik, design och beteende samverkar för att skapa bättre kundupplevelser.
Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
För att trivas i rollen är du analytisk, nyfiken och strukturerad, med förmågan att omvandla data till tydlig kommunikation och handling. Du har ett kommersiellt sinne och ett öga för detaljer, samtidigt som du ser helheten i kundresan. I rollen behöver du även vara lösningsorienterad och kommunikativ, det vill säga du gillar att arbeta tvärfunktionellt, utmana befintliga arbetssätt och bidra till ständig förbättring.
Övrigt
Startdag: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare, anställningen inleds med 6 månaders provanställning
Tjänsten är på heltid (40 tim/vecka) och utgår huvudsakligen från vårt kontor i Viared, Borås.
Urval och intervjuer sker löpande
Vid frågor om tjänsten mejla HR Director Embellence Group, Amelie Bååth,
amelie.baath@embellencegroup.com Är du redo att kliva in och göra skillnad? Då vill vi höra från dig!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-01-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Boråstapeter AB (org.nr 556423-2824),
https://www.borastapeter.com/ Ryssnäsgatan 8 (
visa karta)
504 64 BORÅS
Jobbnummer 9625705