Customer Experience & Services Manager/Admin

Media-Saturn Nordic Shared Services AB / Chefsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Media-Saturn Nordic Shared Services AB i Växjö, Kalmar, Kristianstad, Jönköping, Borås eller i hela Sverige

Med över 900 varhus över hela Europa är MediaMarkt en av de största aktörerna på hemelektronikmarknaden. I Sverige har vi idag 28 varhus samt en växande E-handel sedan starten 2006. Nu fortsätter vi vår resa med modernisering av befintliga varuhus samt nya varuhus.

Nu söker vi dig som är en naturlig ledare och som gillar varierade arbetsuppgifter. På MediaMarkt satsar vi mer än någonsin på vår kundupplevelse och söker en Customer Experience & Services Manager/Admin. Rollen finns för att säkerställa en rolig resa för kunden hos oss som gör det enkelt, hjälper oss att nå våra försäljningsmål och skapar lojalitet hos kunden.

Publiceringsdatum
2021-03-30

Dina arbetsuppgifter
I rollen är du huvudansvarig för kundnöjdheten i varuhuset och medarbetarengagemang - vi tror nämligen att om våra medarbetare är engagerade så skapar det ännu nöjdare kunder. Rollen innefattar även ytterst ansvar för kundservice-avdelningen i varuhuset där mycket kundkontakt förekommer.
Du arbetar strategiskt för att skapa åtgärdsplaner som skapar både nöjdare kunder och medarbetare.
Du ska ha en plan för varje enskild individ på din avdelning och tillsammans med din varuhuschef och ledningsgruppen utveckla nya ledare för varuhuset och organisationen. Du ska leda, inspirera och motivera ditt team med fokus på nyckeltal såsom försäljning av produkter och tjänster, kundnöjdhet, ledtider på kundärenden m.m. Din huvudsakliga uppgift utöver ovanstående är att du och ditt team alltid sätter kunden i första hand.
Du arbetar operativt med avdelningsansvaret på ett organiserat sätt med öga för detaljer samtidigt som tidsbaserade målsättningar uppfylls för kundernas nöjdhet.
Du har det övergripande ansvaret för ekonomi, administration samt fastighets - och säkerhetsfrågor i varuhuset. Du sitter med i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar direkt till varuhuschefen. För att lyckas i rollen behöver du vara ett aktivt och synligt bollplank för de personer som leder avdelningarna i frågor som rör bland annat personal, schema, arbetsprocesser och rutiner.Det dagliga arbetet innebär att du har ett övergripande ansvar för att varuflödet sker enligt företagets processer och drivs effektivt.
Du ansvarar även för varuhusets inventering, uppföljning av arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor på arbetsplatsen, uppföljning av budgetering och kostnadsuppföljning. Vidare kommer du arbeta med personaladministration, rekrytera personal, skapa och hantera anställningsavtal, skapa introduktionsprogram för nyanställda, lönekörning samt driva rehabiliteringsutredningar. Du är huvudansvarig för samarbetet med våra fackliga motparter och driver lokalt frågor som rör arbetsrätt och arbetsmiljö med stöd av varuhuschef samt HR-avdelningen. Som person behöver man vara flexibel och öppen för förändringar, då branschen vi verkar i är i ständig förändring och vi behöver löpande anpassa oss för att tillgodose våra kunders och personals förväntningar.

Vem är du?
För att lyckas i den här rollen behöver du vara ett aktivt och synligt bollplank i hela varuhuset med ett tydligt fokus på nöjda kunder. Du trivs i miljöer med mycket förändringar och är flexibel. För att kunna utveckla kundupplevelsen tillräckligt snabbt är det viktigt att du har en god analytisk förmåga (där kunskaper i Excel och PowerPoint är meriterande), samtidigt är du en person med mycket fart och glädje och har lätt att få med dig människor. När du stöter på problem och utmaningar blir du snarare motiverad än nedslagen och arbetar väldigt målinriktat på att lösa utmaningen för ett resultat. Vi tror att du antingen har erfarenhet från en ledande befattning inom detaljhandeln alternativt att du tidigare har arbetat i ledande befattning i en annan relevant bransch. Ledarskapet är en mycket viktigt del som vi lägger stor vikt vid.
Din ledarstil är teamorienterad, strukturerad, rak och öppen och du uppfattas som en naturlig och ödmjuk ledare. Du har ett gediget intresse för hemelektronik, en förmåga att delegera och en vilja att få människor omkring dig att växa och är inställd på att arbeta kvällar, helger och röda dagar.För att lyckas i rollen behöver du ha omfattande arbetslivserfarenhet i en roll med liknande ansvars- och arbetsområden som ovan. Du bör ha en god förmåga att strukturera din verksamhet med vana att implementera rutiner och processer samt följa upp deadlines. Du har troligtvis en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, personal eller motsvarande och har arbetat med ekonomi-, fakturahanterings- och lagerfrågor. Du kanske tidigare har arbetat som Butikschef inom detaljhandeln i en mindre butik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av TimePlan och det är även en tillgång för oss om du har erfarenhet av kollektivavtal inom detaljhandeln, personaladministration samt arbetsmiljölagstiftning. Som person har du en förmåga att engagera och motivera dina medarbetare. Du är van vid att ha många bollar i luften och att arbeta i ett högt tempo. Din prestigelöshet och ditt driv märks tydligt såväl när du kommunicerar som när du arbetar.

Vad kan MediaMarkt erbjuda dig?
Hos oss får du en bred och utvecklande roll. Du får anställning hos en av de ledande aktörerna inom hemelektronikbranschen och blir en del av en företagskultur som präglas av engagemang, öppenhet och mycket driv. Vi som arbetar på MediaMarkt värnar om mångfalden i vårt bolag och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökande till denna tjänst.

Är du intresserad?
Tjänsten är på heltid och en tillsvidaretjänst (vi tillämpar 6 månaders provanställning). Tillträde till tjänsten är planerad så snart vi hittat rätt kandidat med respekt för eventuell uppsägningstid.
För frågor eller funderingar vänligen kontakta Kar Löfqvist, Varuhuschef MediaMarkt, lofqvistk@mediamarkt.se Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2021-05-31 Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Som en del i rekryteringsprocessen kan vi komma att begära utdrag ur polisens belastningsregister.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Media-Saturn Nordic Shared Services AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "194597".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Media-Saturn Nordic Shared Services AB (org.nr 556687-5240)

Arbetsplats
Media-Saturn/Media Markt

Jobbnummer
5663068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Media-Saturn Nordic Shared Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Media-Saturn Nordic Shared Services AB: