Customer Experience Manager i Sverige och Danmar

E.ON Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Sverige AB i Malmö, Hässleholm, Halmstad, Karlshamn, Växjö eller i hela Sverige

Stakeholder Management har till uppdrag att skapa intern- och extern kommunikation och attraktivitet samt öppnar möjligheter till nya affärer. Avdelningen samarbetar med samtliga affärsområden och andra interna stakeholders för att säkerställa arbetet för företagets gemensamma målbild. Inom Stakeholder Management finns avdelningen Insight & Experience. Enheten ansvarar för E.ON i Sveriges varumärkes-, kommunikations- och relationsanalys för alla E.ON Sveriges Stakeholders. Enheten leder och driver Customer Experience programmet (NPS-programmet) i Sverige och Danmark. Customer Experience-programmet är ett koncernövergripande program som har till uppgift driva stora koncernövergripande projekt som syftar till lojalare kunder. Insight & Experience samarbetar även med E.ON globalt utifrån det svenska perspektivet.

Som Customer Experience Manager rapporterar du till Head of Insight & Experience på Stakeholder Management. Som Customer Experience Manager är du ansvarig för programmet och för ett team som finns inom olika bolag i koncernen. Linjeorganisationen genomför aktiviteterna och initiativen inom ramen för programmet. Ansvariga i linjen rapporterar framdrift till Customer Experience Manager. Du ansvarar även för programmet i Danmark men aktiviteterna genomförs av lokala resurser i Danmark. Baserat på kundinsikter driver du verksamhetsprojekt som utvecklar och förbättrar kundupplevelsen i olika kontaktytor i kundresor samt bidrar till ökad lönsamhet. Du arbetar koncernövergripande i olika projekt och har flera olika gränssnitt och forum på olika organisatoriska nivåer. Du arbetar strategiskt mot tydliga mål med skarpa deadlines.

Publiceringsdatum
2016-04-08

Kvalifikationer
Akademisk utbildning inom teknik och/eller ekonomi, kombinationen av båda är meriterande
Minst fem års arbetserfarenhet och tre år inom liknande arbete
Mycket goda kunskaper om kundresor och mätmetoder (Net Promotor Score är meriterande)
Förändringsledning är meriterande
Flytande engelska och möjlighet att kommunicera på svenska

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du vara kundorienterad, ha hög prestationsförmåga och ett starkt driv. Du är en stark förändringsledare och är van att arbeta i matrisorganisation. Du är strukturerad och har en god kommunikationsförmåga och presentationsteknik samt trivs med att samarbeta med gränssnitt både internt och externt. Du har ett tydligt affärs- och målorienterat arbetssätt.

Tjänsten är ett vikariat på drygt 1 år och det förekommer minst 2 resdagar i månaden internationellt.

Urval sker löpande.

För frågor till våra fackliga representanter, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Anders Berghman, Akademikerna, +46 706 535822
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansök via e.on.se/jobb

Företag
E.ON Sverige AB

Adress
E.ON Sverige AB
20509 MALMÖ

Kontorsadress
Carl Gustafs väg 1-4

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 040-255000
E-postadress: maria.holster@eon.se

Jobbnummer
2771587

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Sverige AB: