Customer Experience Manager B2B
E.ON Försäljning Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos E.ON Försäljning Sverige AB i Malmö,
Norrköping,
Örebro eller i
hela Sverige Till vårt kontor i Malmö söker vi nu en Customer Experience Manager B2B
Gruppen CRM är en del av avdelningen Verksamhetsutveckling på E.ON Försäljning. Gruppen ansvarar för utveckling av kundinteraktion och har övergripande ansvar för processarbetet. Vi arbetar med utveckling och implementering av Customer Experience inom energi och energilösningar mot hela vårt kundspektrum, dvs. både mot stora företagskunder och privatkunder. Utöver ansvaret för utvecklande av kundinteraktion ansvarar vi för huvudprocesserna. Med servicedesign skapar vi kundupplevelsen som sammanlänkat med processer garanterar att vi leverarar utlovat värde. Allt vårt arbete har till uppgift att sätta kunden i centrum, (förändringsledare) och i våra olika roller tar vi ansvar för och verkar för att utverkar vi alltid .
I rollen som Customer Experience Manager B2B är ditt huvudansvar att stödja och utmana vår B2B-affär för att sätta kunden i centrum och på så sätt öka lönsamheten. Du kommer tillsammans med affärsexperter utveckla och effektivisera kundrelationen, i både mjuka och hårda värde. Du kommer också att projektleda utveckling av vårt CRM-system. Tillsammans med affären kommer du att skapa strukturer i våra CRM-system för att stödja säljarbete och uppföljning. Du kommer också att upprätta, utveckla och implementera kundrelationsplaner och segmenteringar. Som Customer Experience Manager B2B kommer du att stödja utveckling av system och informationsmodell för att supportera avancerade kundlösningar och tillhörande kundrelation.
Utveckla samt implementera kundresor
Utveckla samt implementera säljstegar
Implementera målgruppsanspassat arbetssätt
Leda/ingå i utvecklingsprojekt för Microsoft Dynamics, stötta nya arbetssätt
Implementera segmenteringar
Ta fram samt implementera förändringar i arbetssätt som leder till ökad effektivitet
Leda/ingå i informationshanteringsprojekt
Publiceringsdatum2016-01-19KvalifikationerAkademisk examen relevant område
Minst 5 års erfarenhet av B2B, i form av både säljkunskaper och marknadskunskaper.
Gedigen erfarenhet av att driva och genomföra lyckade projekt där flera intressenter av olika karaktär medverkar.
Generell förståelse för CRM-mjukvara samt informationshantering
Dina personliga egenskaperDu kommer att vara en förändringsledare som arbetar med hela bredden, system, process och människa. Du är experten i CRM-strategiska frågor och måste hålla en holistisk överblick samtidigt som du har kunskap i detaljerna, du driver stödjer och utmanar. Du ska kunna nå fram med ditt budskap i både tal och skrift till beslutsfattare genom hela organisationen. Du ska ha en stark förmåga att bygga nya relationer samt bibehålla existerande. Du är prestiglös som person och skapar alltid lyckade samarbeten. Du ska ha ett positivt synsätt och inte vara rädd för utmaningar, du tar egna initiativ med ett tydligt driv och engagemang. Att driva förändring och hantera människor är naturligt för dig. Du har en stark analytisk förmåga som gör att du kan ta till dig komplex information för att lösa problem och presentera orsakssamband. Du motiveras av kundorientering och är kundens röst i alla sammanhang.
Urval sker löpande.
För frågor till våra fackliga representanter, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen,+ 46 705 259188
Daniel Persson, Akademikerna, +46 708 235223
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duVänligen ansök via eon.se/jobb
FöretagE.ON Försäljning Sverige AB
AdressE.ON Försäljning Sverige AB
Carl Gustafs väg 4
20509 Malmö
Jobbnummer 2625013
Observera att sista ansökningsdag har passerat.