Customer Experience Manager

Stabenfeldt / Marknadsföringsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stabenfeldt i Malmö

Creating inspiring and learning moments for kids!

Stabenfeldt är ett förlag med över 30 års erfarenhet av att erbjuda läsmotivation till barn och unga.

Vi tror på att göra läsning och kognitiv utveckling rolig genom att erbjuda spännande böcker och roliga tidningar i kombination med kreativa och trendsäkra prylar som barnen själva gillar. Vår unika upplevelse av underhållning, läslust och lärande levereras som smarta boxprenumerationer.

Om rollen

Customer Experience Manager (CXM) med dokumenterad arbetslivserfarenhet av CRM.

Som Customer Experience Manager (CXM)hos Stabenfeldt kommer du arbeta både medanalys i CRM-system ochkartläggning av kundresan, men också med genomförande av unika och individuella upplevelser i kundresan samt implementering av relevanta processer.

Du att ingå som en del i Stabenfeldts marknads- och kommunikationsteam och rapportera till Marknads- och Kommunikationschefen.Du fungerar som en operativ resurs med konsument- och kundupplevelse i fokus. Då CXM/CRM är en ny roll kommer du vara med och utforma och bygga upp rollen och du kommer arbeta tillsammans med Marknads- och Kommunikationschefen där ni tillsammans ansvarar för att omsätta bolagets affärsmål och vision till strategi och genomförande. I rollen ingår att stötta resten av organisationen för att öka mognadsgraden kring det kundorienterade arbetssättet. Arbetet innebär att samverka både inåt i organisationen men också utåt.

Stabenfeldt har som målsättning att den interna organisationen ska arbeta krossfunktionellt och marknadsavdelningens ansvar är att marknadsföra och sälja Stabenfeldts produkter på den nordiska marknaden. Avdelningen ansvarar också för att bygga både Stabenfeldts varumärken och kundlojalitet. Vill du vara med och hjälpa till att utveckla barn och ungas läsförmåga? Hos oss får du en möjlighet att öka läsmotivationen hos Nordens barn och ungdomar!

Några av rollens mätpunkter kommer bland annat att vara: kundnöjdhet, kundupplevelse, kundkommunikation, kundlivslängd, användarupplevelse, kundvärde, försäljning.

Om dig

Vi söker dig som är nyfiken, innovativ, uthållig och prestigelös. Du vågar prova dig fram och vill finnas i en föränderlig och ständigt lärande organisation. Vi tror att du är en motiverad strateg och en "self-starter". Att leda, utveckla och verkställa strategier ser du som självklart!

Att ha ett eget inre driv, vara leveranssäker och trivas med att jobba mot högt uppsatta mål utmärker dig. Uppföljning och analys av resultat är en naturlig del av ditt arbete. Du gillar att komma med idéer men framförallt älskar du att utföra dem och drivs av att se snabba resultat av ditt arbete. Att vara resultatorienterad med stort kundfokus och motiveras av att skapa fantastiska kundupplevelser kännetecknar dig. Hela den digitala affären intresserar dig. Du är nyfiken och vill hänga med i den tekniska utvecklingen och delar gärna med dig av dina insikter. Stabenfeldt står inför en omfattande digitalisering och därför är det viktigt att du trivs i en snabbrörlig miljö där mod och vilja att genomföra nya idéer från start till mål står i fokus.

Utbildnings- och erfarenhetskrav

Relevant högskole-/universitetsutbildning, t ex marknad, ekonomi eller försäljning.

Lång erfarenhet av CX. Erfarenhet av att ha arbetat med kartläggning av digitala kundresor och genomfört kunddriven förändring i företag.

Arbetslivserfarenhet av CRM.

Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Hög digital mognad och van kravställare/beställare mot IT.

Erfarenheter av att sätta upp och analysera mätningar och insiktsarbete.

Erfarenhet av projektledning och/eller ledarskap och förändringsledning.

Arbetslivserfarenhet av försäljning är ett plus.

Stabenfeldts målsättning är att den interna organisationen ska arbeta krossfunktionellt vilket medför att CXM förväntas vara på plats på kontoret under arbetstid.

Du kommer även att arbeta med att stärka Stabenfeldts varumärken och affär på bästa sätt med lösningar som engagerar och konverterar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt, dock senast i september 2019.

Låter detta spännande?

Då ska du ansöka så snart som möjligt, dock senast den 31 maj då vi hanterar ansökningar löpande.

Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi är verksamma på tre olika marknader; Sverige, Norge och Finland. Stabenfeldt är en del av Cydonia Development-koncernen.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: (https://stabenfeldt.se/integritetspolicy/) https://stabenfeldt.se/integri... (https://stabenfeldt.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-05-03

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Ringsberg anna.ringsberg@stabenfeldt.se 040-6654114

Företag
Stabenfeldt

Adress
Stabenfeldt
Ångbåtsbron 1
21120 Malmö

Kontorsadress
Ångbåtsbron 1, Malmö

Jobbnummer
4765688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stabenfeldt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stabenfeldt: