Customer Experience Design Lead

3 / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 3 i Stockholm, Solna, Täby, Södertälje, Gnesta eller i hela Sverige

Vi på 3 tror att livet blir roligare om man upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på 3 som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Varmt välkommen till 3.

Vilka är Lojalitet?

Vi investerar tungt i vår lojalitets-avdelning bl a med ambitionen att bli nummer 1 bland svenska operatörer när det gäller kundupplevelse. Syftet är att våra kunder ska blir de mest nöjda i branschen och att vi förtjänar våra kunders lojalitet. Detta innebär att vi måste ligga i framkant vad gäller kundinsikt, analys, teknik samt utformning av tjänster och kommunikation.

Vi söker dig som vill vara med och driva utvecklingen inom lojalitet och kundupplevelse tillsammans med oss på 3.

Publiceringsdatum
2017-10-19

Arbetsuppgifter
Customer Experience Design Lead är en ny roll inom ett nytt område på konsument och ett led i vår aggressiva satsning på lojalitet och kundupplevelse. Du får en unik chans att etablera service design som metod på 3, skapa målbilden och vara med och driva utvecklingen inom kundupplevelse generellt. På 3 är vi vana att jobba tvärfunktionellt, vilket i kombination med din organisatoriska tillhörighet i affären ger dig bästa möjliga förutsättningar att jobba designdrivet och verkligen gå från insikt och idé hela vägen till implementation. Du rapporterar till lojalitetschefen som ingår i konsumentaffärens ledningsgrupp.

Din roll innefattar arbetsuppgifter

• Övergripande ansvarig för customer experience /service design (ej etablerad enhet idag, där du förväntas föreslå hur den ska vara uppsatt)
• Ansvarig för kundinsikt/kundresa, både löpande och i projektform
• Identifiera NPS-drivare och andra KPI:er
• Kravställa / driva förbättringsinitiativ (kundupplevelse och Lojalitet) kopplat till kundmötet på tvärs i bolaget
• Ansvarig för att planera, leda och delta i genomförandet av design thinking-projekt.
• Driver löpande kundupplevelseforum med representanter från organisationens alla delar
• Driver utvecklingen mot kundcentrering internt genom metodstöd

Vem tror vi att du är?

Erfarenhetsmässigt ser vi gärna att du har:

• Fem års erfarenhet av att leda service design-projekt (exempelvis i någon av rollerna Designstrateg, Senior service designer eller Konceptutvecklare).
• En bred profil med erfarenhet från att genomföra många/alla moment i processen, men också expertis inom något designområde.
• Arbetat med att införa eller utbilda inom designmetodik eller kundcentrering.
• Troligtvis haft motsvarande roll i en stor organisation eller kommer från en konsultbyrå inriktad på service design.

Som person tror vi att du att brinner för kundupplevelse i kombination med att nå företagets affärsmål. Du gillar att ta helhetsansvar och gå från idé till genomförande. Som person motiveras du av att leda och uppnå resultat med andra. Vi ser även att du gillar att jobba/driva projekt tvärfunktionellt då du kommer att jobba nära många andra delar av bolaget (analys, IT, innehåll och kanalerna).

Intresserad?

Varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten så tveka inte att höra av dig till Christian Sundgren, Head of Consumer Loyalty.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
3

Adress
3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 98

Jobbnummer
3758492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 3

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 3: