Customer Excellence Manager, Frigoscandia

Recruit Partner Nordic AB / Chefsjobb / Helsingborg
2023-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Excellence Manager, Frigoscandia" (publicerad 2023-09-04) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Recruit Partner Nordic AB i Helsingborg, Bjuv, Landskrona, Eslöv, Malmö eller i hela Sverige

Vill du i en roll som Customer Excellence Manager öka kundnöjdhet, effektivitet och lönsamhet genom att leda och utveckla människor och processer inom hållbar livsmedelslogistik? Då kan detta var en roll för dig!

Publiceringsdatum
2023-08-29

Om företaget
Att bevara och göra mat tillgänglig för marknaden är vi experter på ända sedan starten 1948. Idag erbjuder vi tjänster som riktar sig till hela försörjningskedjan; från producent till grossist, butik och konsument. Genom vårt stora geografiska nätverk kan vi erbjuda effektiva flöden som gör våra lösningar både hållbara och flexibla, alltid med fokus på att bevara livsmedel i en optimal temperatur - den obrutna kylkedjan. Våra affärsområden är lager, inrikes transporter och internationella transporter. Idag omsätter vi ca 3,5 miljarder, sysselsätter ca 1200 personer och vårt huvudkontor är beläget i Helsingborg. I Sverige har vi 22 terminaler (egna och genom partners) och 12 lager. Läs mer om oss på www.frigoscandia.com.

Om rollen

Vi strävar efter att erbjuda våra kunder en hållbar och effektiv logistiklösning med hög servicenivå och bra leveranskvalitet. Samtidigt ska informationen kring vår logistik vara enkel och tillgänglig. I rollen som Customer Excellence Manager lyfter du blicken och har fokus på processoptimering av kundhantering, standardisering och kvalitetssäkring av processer. Huvudfokus för rollen är att erbjuda en professionell kundservice, effektiv reklamationshantering och effektiv administration genom att leda ett team på ett affärsorienterat och motiverande sätt. Verksamheten du i denna roll ansvarar över hanterar följande områden:

• Kundservice (Inkommande hantering av förfrågningar etc)

• Customer support (Reklamation, utredning av claims)

• Agreements and Terms (prissättning, avtal, avtalsadministration)

• Product Excellence (hantering av kvalitetsärenden och förebyggande arbete)

Teamet består idag av 25 personer varav 3 rapporterar direkt till chefen för Customer Excellence. Du rapporterar i denna roll till COO och är placerad på vårt huvudkontor i Helsingborg.

Vi söker

Vi söker en person med erfarenhet från ledande befattning inom kundservice/kundsupport eller motsvarade roll inom logistik, har ett inspirerande ledarskap och som kan arbeta i en snabbrörlig och tvärfunktionell miljö. Rollen kräver starka kunskaper inom system, teamhantering och kommunikation. Rätt person har god förståelse för logistikverksamhet och förmåga att lösa problem samtidigt som företagets positiva image upprätthålls.

Viktiga kompetenser för rollen:

• God kunskap och förståelse inom logistik

• Duktig på processer och analys med stark problemlösningsförmåga

• God system- och processförståelse

• Förmåga att inspirera och "sälja" in idéer, initiativ och lösningar

• Förmåga att kunna tänka matris och process

• Erfarenhet från att ha drivit förändringsarbete, att ha lett en verksamhet i förändring

• Ha förmåga att röra sig från helikopterperspektiv ner i detalj

• Duktig projektledare (engagera, involvera, implementera, följa upp)

• Stakeholder management, bra på att skapa relationer och utveckla interna samarbeten.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en nyckelroll i en verksamhet som satsar och utvecklas. Våra värderingar är att vi tar ansvar, vi spelar för laget och vi vill mer! Hos oss får du en roll där du kan påverka, driva och göra skillnad. Utöver det satsar vi på att bli fossilfria 2025!

Så ansöker du
Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se senast 30 september 2023. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Recruit Partner Nordic AB (org.nr 559157-4826)

Kontakt
Martina Nordberg
martina.nordberg@recruitpartner.se
073-624 77 24

Jobbnummer
8067074

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Recruit Partner Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Recruit Partner Nordic AB: