Customer Due Diligence-expert
Avanza Bank AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanza Bank AB i Stockholm I takt med att vi tar in allt fler kunder och utvecklar vårt arbete med att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism behöver vi utöka vårt CDD-team. Nu söker vi dig som vill vara med i ett team under utveckling och som är villig att kavla upp ärmarna och vara en central del av Avanzas strävan mot att stoppa buset!
Publiceringsdatum2020-03-24Om tjänstenI rollen som Customer Due Diligence-expert (CDD-expert) inhämtar, bearbetar och analyserar du information från Avanzas kunder och omvärlden, som ett led i att leva upp till kundkännedomskraven.
Tjänsten innebär att du är aktiv i såväl nykundsprocessen som processen för löpande uppföljning av befintliga kunder. I arbetet ingår att du vid behov kontaktar kunder för att hämta kompletterande information och även i vissa fall verifierar informationen, internt och mot externa källor. Du jobbar i nära samarbete med olika avdelningar på Avanza.
Rollen innebär att med ett riskbaserat förhållningssätt genomföra utredningsarbete, huvudsakligen gällande verklig huvudman och alternativ verklig huvudman för företagskunder samt kunder som är i politiskt utsatt ställning och kunder med avvikande riskprofil.
Förutom att analysera och agera på olika typer av information innebär tjänsten även att du kommer jobba aktivt med att säkerställa kvalité och krav i kundkännedomsprocessen för Avanzas produkter & tjänster, och olika kundgrupper.
Teamet arbetar även med utbildning av kollegor på Kundservice, Private Banking och Pro, och stöttar dessa kring frågor om bl.a. kundkännedom och penningtvätt. Allt eftersom Avanzas arbete med AML förändras utvecklas även CDD-teamets ansvar.
ProfilFör att trivas i rollen tror vi att du har ett analytiskt sinne, arbetar systematiskt och strukturerat med ett pragmatiskt förhållningssätt. I rollen är det viktigt att du är drivande, initiativtagande och har lätt för att samarbeta med andra då du i arbetet kommer ha många kontaktytor. Du är nyfiken och kreativ, och drivs av att söka information via olika verktyg och genom olika websökningar. Det är viktigt att du är kommunikativ, i tal och skrift, samt har en förmåga att hantera besvärande frågor på ett enkelt och pedagogiskt sätt i dialogen med kunder.
Vi tror även att du:
• Har ett intresse för och kunskap om sparande och finansmarknaden
• Har god förståelse för, och intresse av, penningtvättsregelverket
• Relevant högskoleutbildning, exempelvis inom ekonomi, juridik, samhällsvetenskap eller motsvarande
Vi erbjuder
Tillsammans med ca 450 medarbetare kommer du att sitta centralt i Stockholm. Här får du ett spännande och utmanande jobb med stora möjligheter att påverka och med utrymme för egna initiativ. Vi gillar att ha kul på jobbet och tror att det i kombination med en hög innovationstakt, samarbete och att ständigt vara nyfikna på det senaste är ett bra recept på framgång.
Så ansöker duSkicka din ansökan, CV och personligt brev, genom ansökningsformuläret nedan. Urvalet sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 6 april.
Har du frågor om tjänsten eller om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Marcus Hagenfeldt, Teamlead, på
marcus.hagenfeldt@avanza.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAvanza Bank AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avanza Bank AB (org.nr 556573-5668),
http://avanza.se Arbetsplats Avanza
Jobbnummer 5163954
Observera att sista ansökningsdag har passerat.