Customer Delivery Manager transport / logistik till Copenhagen M

Säljpoolen i Sverige AB / Speditörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säljpoolen i Sverige AB i Malmö, Vellinge, Lund, Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Copenhagen Malmö Port, CMP, är en fullservicehamn samlad i ett svenskt, privat aktiebolag, som bedriver verksamhet i både Köpenhamn och Malmö. Hamnen är, och har alltid varit en mötesplats för både gods och människor. Navet för aktiviteter och kunskap som genererar samarbeten, kunskapsutbyten, synergier och mervärde till samhället vi är en del av.
CMP är en av Skandinaviens största hamnoperatörer och vi erbjuder våra kunder och samarbetspartners en mängd olika hamntjänster. Vår kärnverksamhet inkluderar hantering av bilar, containrar, Ro-Ro, logistik, våt- och torrbulk samt kryssnings- och färjetrafik. Med vår strategiska position är CMP katalysatorn för Öresundsregionens tillväxt. Genom innovation och digitalisering utvecklar vi i partnerskap framtidens hållbara maritima industri.
Vi är idag cirka 350 engagerade medarbetare med olika arbetsuppgifter och skilda bakgrunder, som tillsammans löser uppgifter på bästa sätt. Som medarbetare på CMP är du en del av en härlig gemenskap där alla pratar med alla. Du kan läsa mer om oss på www.cmport.com

Vi söker en Customer Delivery Manager - i Sverige och Danmark
Är du en person med ledaregenskaper som älskar service i alla dess former och alltid vill hitta lösningar som är bra för våra kunder och samarbetspartners? Har du dessutom erfarenhet inom transport eller logistik? Då har vi jobbet för dig!

Publiceringsdatum
2021-06-07

Om tjänsten
Vi har mycket att göra i Copenhagen Malmö Port (CMP)! Vårt kärnuppdrag är att lasta och lossa fartyg och lösa logistikuppdrag av olika slag utifrån våra kunders behov och önskemål. För att kunna lösa vårt uppdrag letar vi efter dig som vill var med och säkerställa att våra logistikflöden flyter optimalt in och ut ur hamnen och på så sätt ge våra kunder den bästa upplevelsen av oss och våra tjänster. Tjänsten är placerad i vår Gate där du tillsammans med ditt team har kontakt med våra kunder när de anländer och lämnar vår hamn.
Du kommer att ha ett mycket brett kontaktområde, där du kommer att ha kontakt med våra kunder, våra externa depåer, tull- och transportföretag - och du kommer att träffa många engagerade och skickliga kollegor. Även om "vågorna ibland går högt" finns det alltid utrymme att ha kul och konversationstonen i CMP är informell.

"Jag har arbetat på CMP i nästan 20 år och har haft förmånen att få lov att utvecklas tillsammans med bolaget.
Det som gör att jag trivs så bra på CMP är att jag får utvecklas och får möjlighet att kombinera familjeliv och arbete på ett bra sätt"
• Björn Sandgren, Head of Operations Management & Customer Delivery

De huvudsakliga arbetsuppgifterna i tjänsten är:
Som ansvarig chef för Customer Delivery i Malmö och Köpenhamn är du ansvarig för ett team Customer Delivery Operators. Du arbetar strategiskt och leder förändring och förbättring av arbetssätt och processer tillsammans med ditt team.
Visst ansvar för att skriva avtal med kunder och leverantörer inom ramen för ditt ansvarsområde.
Värna våra kunder genom att genomföra kundbesök och följa upp våra leveranser gentemot dem.
Ständigt arbeta tillsammans med våra kunder för att förbättra och effektivisera våra gemensamma processer.
Hitta lösningar tillsammans med våra kunder vid eventuella reklamationer/anspråk/claims.
Tullfrågor inom CMP.
Du kommer också inom ramen för din kompetens och ansvarsområde att vara projektansvarig och delta i förbättringsprojekt för att exempelvis automatisera och digitalisera vår verksamhet.
Att ha kommunikation med våra kunder angående offerter och fakturor.

Vi erbjuder dig
En vardag med stort inflytande på ditt arbete och nära till beslut.
Att bli en del av ett dynamiskt och nordiskt företag med stabila ägare.
Möjlighet att forma din egen arbetsdag och utveckla dina professionella och personliga färdigheter.
Bra kollegor och en bra arbetsmiljö med en informell ton.
Vi tycker det är viktig att vår personal har bra balans mellan jobb och fritid, därför erbjuder vi möjlighet till flexibelt arbete. Du och din chef styr dina arbetstider och om du vill arbeta hemifrån vissa dagar i veckan.

Kompetens- och erfarenhetskrav
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har med dig:
Eftergymnasial utbildning med relevant inriktning.
Erfarenhet från transport- och logistiksektorn, kanske som speditör, eller annan erfarenhet av transport- eller logistikverksamhet.
Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter i några år och känner att det är det bästa som finns.
Eftersom du kommer att personalansvar så är det meriterande om du har varit chef i ett par år och tycker att det är kul att tillsammans med medarbetare utveckla vår verksamhet för kundens bästa.

Om dig
För att du ska uppleva att uppdraget är som gjort för dig är du nyfiken och innovativ och söker ständigt lösningar på problem som uppstår. Du trivs när det händer mycket runt omkring dig, vilket också innebär att du har förmåga och behov av att strukturera upp ditt arbete och prioritera dina och dina medarbetares arbetsuppgifter. Du har god förmåga att leda dig själv i ditt dagliga arbete. Då arbetet innebär mycket kontakt med externa och interna intressenter kommer en god samarbetsförmåga att vara avgörande för din framgång. Du har en bra näsa för nya affärer och utveckling av redan existerande.
Positionen ger dig möjlighet att ha och vårda många kontakter både internt och externt. Med tanke på arbetets innehåll så kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska och, eftersom vi finns på båda sidor sundet, förstår du danska.
Kontakt och ansökan
Vi har löpande urval, skicka därför din ansökan snarast. Din ansökan skickas via ansökningsknappen. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Björn Sandgren, Head of Operations Management & Customer Delivery, bjorn.sandgren@cmport.com, +46 706 92 41 30, eller Magnus Nilsson, HR Manager, magnus.nilsson@cmport.com, +46 722 31 24 68.
Facklig företrädare är Maria Petersson, ordförande Unionen, maria.petersson@cmport.com, +46 70 692 41 08.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: logistik, logistiker, kundsupport, reklamationshantering, support, administration, offerter, order, innesälj, kundtjänst, speditör, spedition, tullhantering

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Säljpoolen i Sverige AB
Terminalgatan 18
21124 MALMÖ

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säljpoolen i Sverige AB (org.nr 556354-3726), https://www.cmport.com/
Terminalgatan 18 (visa karta)
211 24  MALMÖ

Arbetsplats
Copenhagen Malmö Port

Jobbnummer
5793889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säljpoolen i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säljpoolen i Sverige AB: