Customer communication specialist

Trygg-Hansa / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trygg-Hansa i Stockholm, Örebro, Jönköping, Växjö, Sundsvall eller i hela Sverige

Trygg-Hansa söker nu en driven och engagerad Customer communication specialist som ska utveckla och genomföra kommunikations-/informationsaktiviteter riktade till våra kunder, såväl privatpersoner som företagare.

Vi söker dig som drivs av att göra komplex information begriplig och intressant och har ett stort kundfokus! Du kvalitetssäkrar kommunikationen som går ut till våra kunder och tillämpar våra grafiska guidelines samt Trygg-Hansas tonalitet.

Tjänsten är placerad i Stockholm på Trygg-Hansas helt nyrenoverade och ljusa kontor i city. Du kommer att arbeta på Marknad & Kommunikationsavdelningen (Marcom) och ingå i teamet Brand & Aquisition bestående av 9 kommunikationsspecialister med olika specialiseringar.

Beskrivning av tjänst

Utifrån företagets övergripande prioriteringar och Marcoms uppdrag utvecklar och genomför du i rollen som Customer communication specialist kommunikations-/informationsaktiviteter riktade till privatpersoner och företagare.

Rollen innefattar planering, produktionsledning/produktion och uppföljning/administration av informationsaktiviteter, trycksaker, kampanjer m m. Du producerar nya och ändrar befintliga trycksaker och kommer även att hjälpa till med att producera kommunikation som skickas till kunderna via försäkringssystemen; exempelvis information om produkt- och prisförändringar eller annan information till våra kunder.

Du samarbetar tätt med dina kollegor inom Marcom, de agila teamen inom IT samt produktspecialisterna för att säkerställa att vi levererar de aktiviteter som affären prioriterat. Vi ser gärna att du har en vilja att utmana för att driva förbättring av vår kommunikation och effektivisering av processer.

I allt du gör har du som Customer communication specialist alltid kundens bästa för ögonen och du driver på för att all kommunikation som går till kund ska vara relevant och begriplig för mottagaren.

Tjänsten innefattar egen produktion/justering av kortare texter och arbete i Indesign och Word för att justera eller producera dokument. Även viss bildhantering ingår.

Du driver och hanterar relationen med externa leverantörer av print- och reklamtjänster samt får även möjlighet att lära av erfarna kollegor och nätverka internt då du kommer att ha kontakt med många andra funktioner såsom IT, Produkt, Skador och Försäljning.

Publiceringsdatum
2017-11-06

Profil
Du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsföring, grafisk produktion, journalistik och liknande.

Du har förmodligen minst 2 års erfarenhet från en marknadsavdelning i en liknande roll eller produktionsledarerfarenhet från grafiska branschen, reklambyrå och liknande.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare projektledarerfarenhet samt om du har en vana av att köpa in tjänster av reklambyråer och tryckerier. Vi tror även att du arbetat nära med IT tidigare och har en förståelse för teknik och processer.

Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet (framförallt Word) och det anses som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Indesign, Adobe Acrobat Pro, Photoshop eller liknande program.

Vidare har du en mycket god förmåga att kommunicera i skrift, såväl på svenska som på engelska, och gillar arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Du har en förmåga att bedöma kommunikation utifrån givna guidelines för tonalitet och visuellt uttryck och är därmed mycket strukturerad och har ett öga för detaljer.

Du är självständig, initiativrik samt leveranskraftig och har även en god samarbetsförmåga. Du har ett rådgivande och coachande förhållningssätt men är samtidigt lyhörd och har modet att våga utmana förgivettagna sanningar.

Så ansöker du
Trygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Anna Kurtson på +46 8 764 24 57. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6/12. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Facklig kontakt
FTF:Elisabeth Sandblom, tel: 070168 36 68.
SACO: Lena Darin, tel: 070168 28 44.

Trygg-Hansa har runt 1450 medarbetare på 15 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa (http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Duration summary can be used to specify the dates for temporary employments. For example: "Visstidsanställning 2016-02-03 till 2016-06-30".

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Kurtson anna.kurtson@se.experis.com +46 70 213 17 04

Företag
Trygg-Hansa

Adress
Trygg-Hansa
Östergatan 35
21122 Malmö

Kontorsadress
Östergatan 35, Malmö

Jobbnummer
3787543

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trygg-Hansa

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trygg-Hansa: