Customer Care Representative till Schneider Electric
Adecco Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
2023-01-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Care Representative till Schneider Electric" (publicerad 2023-02-06) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Gillar du att ha varierande arbetsuppgifter, ett stort kontaktnät på arbetet, vara problemlösaren man vänder sig till? Då har vi jobbet för dig!
Publiceringsdatum2023-01-07Om tjänstenI denna roll kommer du att fungera som en första kontaktpunkt för både interna och externa kunder avseende kommersiella- och logistiska frågor. Du kommer att arbeta med att upprätthålla kontakten mellan kunder, teknisk support och efterförsäljning. Du kommer huvudsakligen att få stödja kunder i frågor före försäljning, hantera diverse kundklagomål och följa upp dessa tills det att man nått en lösning.
I din roll som Customer Care Representative kommer dina huvudsaklige arbetsuppgifter innebära:
• Vara en första kontaktpunkt för interna och externa kunder
• Stödja kunder i problemorienterade frågor
• Hantera kundklagomål - registrera och följa upp dessa
• Upprätthålla kontakten mellan kunder, teknisk support och efterförsäljning
• Proaktivt interagera med kunder och Supply Chain rörande orderhantering och uppföljning
• Registrera alla kundinteraktioner i CRM-system och SAP
Tjänsten som Customer Care Representative är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget sträcker sig 3-6 månader med stora möjligheter till förläggning. Kontoret är beläget i Solna och arbetstiderna är förlagda mellan 08.00-17.00.
Om dig
Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande, kundorienterad och samarbetsinriktad lagspelare med arbetslivserfarenhet från liknande tjänst. Rollen innebär mycket intern och extern kommunikation. Därför vi ser att du är en god lyssnare, tydlig kommunikatör och stark relationsbyggare. Vi tror även att du har en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi, logistik eller liknande och minst 2-3 års relevant arbetserfarenhet i en (teknisk) kundtjänstmiljö.
Vidare ser vi att du är en problemlösare. Då utmaningen ligger i att komma överens med kunden på ett sätt som bevarar relationen och främjar våra intressen. Därför bör du kunna erbjuda kreativa lösningar som gör båda parter nöjda.
Viktigt för tjänsten är:
• Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska
• God kunskap i Officepaketet
• Relevant arbetslivserfarenhet
• Förmågan att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö
• Kunskap/erfarenhet av SAP & Salesforce är meriterande
Om Schneider Electric
Schneider Electric är en global specialist inom digital utveckling av energihantering och automation med en unik närvaro i svenska hem, fastigheter, industrier och infrastrukturer. Hos oss är hållbarhet ledordet. Med vår 180-årig historia och djupa rötter i energisektorn omformar vi idag branscher, utvecklar städer och berikar tillvaron för människor världen över.
Kontaktuppgifter:
Har du frågor gällande registrering vänligen kontakta
info@adecco.seHar du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare
deni.ilic@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-40257".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 7319527
Observera att sista ansökningsdag har passerat.