Customer Base Manager

Telenor Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.

Nu söker vi en strategisk och engagerad medarbetare till vårt team Customer Base Management inom Business i rollen som Customer Base Manager. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.

Vad du kommer att göra
I rollen är du en del av ett team bestående av idag sju personer och rapporterar till Head of CRM. Teamet fokuserar på att maximera värdet på befintlig kundbas, men även förse sälj- och marknadsorganisationen med värdefulla insikter kring nuvarande och potentiella kunder. I rollen kommer ditt huvudsakliga fokus vara att leda transformationen från traditionellt sälj till ett mer datadrivet "smart"-sälj. Genom att analysera data hittar du smarta anledningar till att våra säljare ska kontakta kunder. Du är med och sätter agendan för vilken kund som säljarna ska kontakta och varför. Du kommer driva initiativ för att säkerställa att säljorganisationen på ett enkelt sätt har tillgång till den rätta kunskapen om kunderna. Du fokuserar delvis på helt nya kunder, men även befintliga kunder där tillväxtpotential finns.

Den tydliga ambitionen med rollen är att på ett strategiskt och datadrivet sätt stötta säljorganisationen för att maximera intäkter. Du kommer primärt att fungera som en brygga mellan CRM-teamet och säljorganisationen. I din roll kommer du att ha stora möjligheteter att forma Telenor Företags fortsatta arbete kring CRM och datadrivet sälj.

Vem du är
För att lyckas i rollen behöver du vara en teamplayer med ett starkt kundfokus och ett utvecklat strategiskt tänkande där du ser hela kundlivcykeln snarare än enskilda händelser. Du har ett driv och ett engagemang där du vågar utmana dagens arbetssätt och tänka utanför boxen. Din roll kommer ställa höga krav på dig att lyckas hantera interna stakeholders samtidigt som du har ett starkt kommersiellt mindset. Det du inte redan kan ser du till att lära dig, som den snabblärande individ du är. Du är framgångsrik när det gäller att systematiskt strukturera stora mängder data till insikter som är användbara för säljorganisationen. Du vågar tänka radikalt annorlunda och utmana gamla arbetssätt. Du är nyfiken på att hitta och implementera moderna sälj-metoder och du ser på dig själv som en entreprenör verksam i en stor organisation.

Vi ser att du tidigare har:
* Erfarenhet av datadrivet sälj, föreslagsvis inom B2B
* Erfarenhet av samspelet mellan flera olika typer av kommunikationskanaler
* Erfarenhet av Salesforce, Pardot eller liknande system är fördelaktigt men inte ett krav
* Akademisk utbildning inom ekonomi, marknadsföring eller motsvarande
* Minst några års arbetslivserfarenhet av ovan nämnda område.

Att hitta nya infallsvinklar för hur vi kan vara relevanta för kunden i säljresan för att maximera värdet för Telenor är det som driver dig och oss framåt.

Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt - vi tror på att flexibiliteten och friheten att välja var och när du levererar i ditt arbete bidrar till ökad prestation, engagemang och balans i livet. Vi tror också på styrkan i att vi är bättre tillsammans och att teamandan utvecklas när vi möts och interagerar med varandra, därför ser vi att våra kontor ska agera som magneter för samarbete, kreativitet och företagsanda.
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.

Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Mattias Wessman, mattias.wessman@telenor.se. Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas.

Sista ansökningsdagen: Vi utvärderar applikationer löpande så var snäll och sök idag
Placeringsort: Stockholm


Bra att känna till

Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT

Publiceringsdatum
2022-02-28

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telenor Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J100962".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)

Jobbnummer
6387326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: