Customer and Market Insight Analyst
KappAhl / Marknadsföringsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KappAhl i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Kungsbacka,
Lerum eller i
hela Sverige Vi som jobbar på KappAhl har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft, att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka!
KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 360 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. Cirka 53 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt.
2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på
www.kappahl.se. Till vår avdelning Customer Relations and Analytics inom Customer Experience söker vi en erfaren Customer and Market Insight Analyst som brinner för analys och prediktion! I denna roll får du möjlighet att verkligen göra skillnad genom ökad kundinsikt och stärkt kundfokus.
Är du nyfiken, driven och stormtrivs på den digitala arenan?
Vi erbjuder en spännande roll i ett av KappAhls snabbast växande utvecklingsområden. Här får du möjlighet att forma och växa in i din roll och du blir en viktig del i vår verksamhet och affärsutveckling. Du kommer arbeta tillsammans med kompetenta kollegor i en spännande bransch där saker och ting förändras snabbt.
Ditt ansvar
Som Customer and Market Insight Analyst ansvarar du för uppföljning, kundinsikter och analys av våra kunder och marknader med huvudfokus på Marknad och CRM. I ansvaret ingår att proaktivt arbeta för att identifiera och rekommendera taktiska och strategiska åtgärder som verkar för en positiv utveckling inom hela Customer Experience avdelningen. Befattningen omfattar till största del taktiskt arbete men också att identifiera och driva strategiska åtgärder som främjar bättre kundinsikt och effektivare mätmetoder. Du kommer arbeta i nära samarbete med vår analytiker för eCom och Retail och ni skall tillsammans vara analytikerna som tittar på företaget utifrån-och-in och sätter detta i relation till vårt löpande resultat.
Din kompetens
Du är en skarp och rutinerad analytiker som genom djup kundinsikt ständigt föreslår förbättringar inom området Marknad och CRM. Du är van att arbeta med någon form av CRM och BI-system så som Power BI, Tableau, Qlikview eller liknande. Du bör även vara bekant med Google Analytics och det är meriterande om du har erfarenhet av att själv kunna ta ut statistik från databaser med SQL, R, Python eller liknande. Du hänger med i omvärldens förändringar och trender och är bra på att tolka och överföra vad du ser till förbättringar inom ditt ansvarsområde. Du har relevant akademisk examen, alternativt har du införskaffat dig likvärdig kompetens på annat sätt i arbetslivet. Vi ser att du har arbetat med liknande uppgifter under några år, företrädesvis inom retail. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Din personlighet
Du är analytisk, logisk och är van att använda data för att fatta beslut. Du är bra på att leda både dig själv och andra i projekt mot tuffa mål. Självklart är du ambitiös, driven, gillar utmaningar, brinner för utveckling och tar initiativ för att hitta förbättringar.
Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod. Inom KappAhl finns goda möjligheter att växa och utvecklas inom företaget.
Är du intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning, placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
Din ansökan ser vi fram emot snarast, dock senast den 27 november. Vi tillämpar löpande urval.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Tiina Strid, Head Customer Relations & Analytics, via e-post:
tiina.strid@kappahl.com .
Facklig företrädare för Unionen är Lotta Silow, tel. 031-7715829. Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, tel. 031-7715643.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-11-08ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Lena Wendt +46 317715569, +46 704715569
FöretagKappAhl
AdressKappAhl
Box 303
43124 Mölndal
KontorsadressIdrottsvägen 14
Jobbnummer 4447569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.