Customer Analytics & Loyalty Manager till Bagaren och Kocken

Ps Partner AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ps Partner AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Bagaren och Kocken är en av Nordens ledande e-handlare inom kategorin redskap, maskiner och design till köket. Företaget grundades 2005, och är från och med årsskiftet helt ägda av Egmont Publishing. De är idag 60 anställda, med siktet inställt på fortsatt stark tillväxt. Sedan 2017 ingår även GoShopping i företaget med varumärkena KitchenOne och Robotexperten. Som grupp omsatte man närmare 400 miljoner 2017. Bagaren och Kocken lägger stor stolthet i att ha det bästa sortimentet till konkurrenskraftiga priser. Samtidigt strävar vi efter att ha de nöjdaste kunderna i branschen och har blivit utsedda till årets e-handlare av Pricerunner fyra år i rad. Huvudkontoret, lagret och den fysiska butiken är belägna i Göteborg.

Bagaren och Kocken ägs till majoritet av Egmont som är en av Nordens största mediakoncerner. Egmont är verksamma inom film, tv, biografer, tidningar, böcker, streamingtjänster, utbildningsmaterial, spelkonsoler och har ett brett utbud av digitala kommunikationskanaler, appar och spel. Egmont är en stiftelse och skänker varje år en del av sin vinst till välgörenhet genom Egmont Fonden - initiativ riktade mot främst barn och unga som behöver en hjälpande hand. www.bagarenochkocken.se

Bagaren och Kocken söker en Customer Analytics & Loyalty Manager som vill vara med på en spännande resa. Vi söker dig med ett starkt datadrivet mindset och erfarenhet och intresse av att bygga långsiktiga och lönsamma kundrelationer. På sikt finns det möjligheter att bygga upp ett eget team.

Publiceringsdatum
2019-12-05

Dina arbetsuppgifter
• Kartlägga kund- och kundlivscykeln
• Med ett data-drivet mindset ansvarar du för att alltid ge våra kunder attraktiva och relevanta erbjudanden för att driva lojalitet
• Kontinuerligt arbete med uppföljning och analys av våra CRM-KPIer för att optimera kommunikation
• Öka retention och förebygga förlorade kunder genom att driva engagemang och aktivitet genom hela kundlivscykeln
• Bygga flöden baserade på kundlivscykeln
• Kommunicera via e-post och SMS

Vem är du?

Du är nyfiken och analytisk och vill vara med på en spännande resa på ett företag i förändring. Vidare söker vi dig med;

• Stark analytisk förmåga med Excel som viktigt verktyg men du är även bekväm med Google Analytics eller motsvarande system
• Data-drivet mindset samt en stor portion egen drivkraft
• Erfarenhet av liknande roll och/eller datadrivet analysarbete med fokus på kund, sälj och marknadsföring

Vi är ett företag med stor entreprenörsanda så vi söker dig som är prestigelös och gillar att kavla upp ärmarna när det behövs och ser möjligheter där andra ser problem.

Erfarenhets- och kompetenskrav

• Minst 2 års erfarenhet av liknande arbete
• Relevant utbildning inom marknadsföring
• Erfarenhet av E-postmarknadsföring och Marketing Automationflöden
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• Mycket god datorvana
• E-handelserfarenhet är mycket meriterande

Så ansöker du
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Sänd in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten hör av dig till rekryteringskonsult Elin.mankert@pspartner.

Vi ser fram emot att höra av dig!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ps Partner AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ps Partner AB (org.nr 556816-1961)

Arbetsplats
PS Partner AB

Jobbnummer
4988481

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ps Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ps Partner AB: