Customer Advisor - Team Sverige

Nordax Bank AB (publ) / Bankjobb / Stockholm
2022-06-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Advisor - Team Sverige" (publicerad 2023-03-02) ⬅️


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordax Bank AB (publ) i Stockholm, Malmö, Storuman eller i hela Sverige

Om rollen

Vid vårt kontor i Vasastan bygger vi - ca 400 kollegor - gemensamt framtidens bank - för det nya vanliga sättet att leva! Hoppas att du vill hänga på!

Till Collections Team Sverige söker vi just nu två nya Customer Advisors som vill gå "all in" för att hjälpa våra befintliga kunder att få rätsida på sina ekonomiska utmaningar gällande befintliga lån hos oss.

Här blir du en del av ett öppet klimat med högt i tak och nära till beslut. Vårt samarbete präglas av stort hjärta för kunden och teamet och att vi delar med oss av våra kunskaper och "krokar arm" för att göra våra kunder ännu nöjdare.

Arbetet går i sin helhet ut på att ge professionell service utifrån varje unik situation genom att:

• Hantera kundärenden per telefon gällande förfallna fodringar
• Sköta en viss administration kopplat till samtalen
• Samarbeta med andra funktioner internt

Vem vi tror att du är

För att du ska ha de bästa förutsättningarna att trivas i och prestera i rollen som Customer Advisor ser vi självklart att du är serviceminded och noggrann och precis som vi, ser du det som en självklarhet att dela med dig av dina erfarenheter och åsikter och verkar för en positiv och utvecklande arbetsmiljö.

Vidare ser vi att du:

• har jobbat minst 3 år inom serviceyrket
• är en mycket god kommunikatör och lyssnare
• har erfarenhet av och trivs med att hantera kunder över telefon
• har förmåga att arbeta strukturerat och noggrant

Givetvis blir vi lite extra glada om du har erfarenhet av en roll inom kundtjänst

Med på vår resa vill vi ha dig som vill, kan och vågar bära vår matchtröja med stolthet för den utveckling vi ser framför oss. Ta chansen och var med och lägg grunden för en utvecklande resa tillsammans med oss på banken med stort och snabba fötter

Praktisk information:

• Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
• Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
• Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)
• Fast lön
• Arbetstider: 08:30 -17:00 (sommarperiod till kl.16)
• Du rapporterar till: Team Manager Deborah Granlund

Vill du veta mer?

Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan! Visa ditt intresse genom att ansöka enbart med några få knapptryck så får vi kontakt och jag kan berätta mer kring det du undrar över.

Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och lyckas i rollen. Vi vill även informera om att vi i samtliga rekryteringsprocesser gör en referenskontroll, tar UC samt begär utdrag ur belastningsregistret.

Vid frågor kontakta HR, Rebecca Khan, rebecca.khan@nordax.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-06-15

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nordax Bank AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordax Bank AB (publ) (org.nr 556647-7286), https://www.nordax.se/

Arbetsplats
Nordax

Kontakt
Rebecca Khan
rebecca.khan@nordax.se
0761042676

Jobbnummer
6746704

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordax Bank AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordax Bank AB (publ):