Customer Adviser till Team Collection Se

PayEx Sverige AB / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland, Stockholm, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig. Läs mer om oss på career.payexgroup.com (https://career.payexgroup.com/).

Customer Operations uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Vi ansvarar för att hantera administrativa uppgifter, besvarar samtal, mejl och för konversationer i sociala medier med våra kunder och deras kunder.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du tycker om att ge service, har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Vi i Team Collection Se har vårt huvudfokus på att hantera svenska inkassoärenden, inklusive bevakning. Vi förmedlar även utländska inkassoärenden till våra kollegor i Norge, Danmark och Finland samt till vår externa samarbetspartner. I teamet är vi 15 drivna, engagerade, kompetenta och ansvarstagande medarbetare fördelat på fyra grupper och en Team Manager.

Vi letar efter dig som: Är en positiv och ansvarsfull lagspelare med god samarbetsförmåga som fokuserar på uppgiften och trivs i ett högt arbetstempo. Oavsett din bakgrund så trivs du med att ha telefonen som arbetsredskap, har ekonomisk förståelse och gillar att arbeta i team.

Till vårt inkassoteam söker vi nu en Customer adviser där några av arbetsuppgifterna är:

• Dagligen hantera inkommande inkassoärenden via telefon och mejl samt i vårt inkassosystem.
• Daglig kontakt med våra uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter via telefon, mejl och brev.
• Administrera inkassoärenden och utreda frågeställningar/invändningar från gäldenärer.

För att lyckas i rollen tror vi att:

• Du tar ansvar för din egen utveckling och tror på självledarskap.
• Du har erfarenhet av kundservice via telefon och mejl.
• Du har stor social kompetens och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska och är serviceinriktad i ditt arbetssätt med fokus på att hitta lösningar.
• Du har fokus på kvalité, effektivitet och är noggrann i ditt arbete.
• Du är duktig på att kommunicera via telefon och har förmågan att hantera, i vissa fall, krävande samtal på ett professionellt sätt.

Vi tror även att det är bra om du har:

• Gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi och juridik.
• Examen eller läst kurser på högskola/universitet inom ekonomi, juridik, administration eller relevant område.
• Erfarenhet av kundservice, handläggning eller administration.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad kan vi erbjuda dig? Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av ett vinnande team. Du har tillsammans med teamet den viktiga uppgiften att hjälpa människor att bli skuldfria. Det innebär att du kommunicerar med kunder som av olika anledningar inte betalat sina räkningar där du får möjlighet att göra stor skillnad och hitta lösningar för att uppnå betalning.

Vill du bli vår stjärna? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med 2023-09-30 med eventuell möjlighet till förlängning. Start snarast möjligt enligt överenskommelse. Placeringsort: Visby

Sista ansökningsdag är 2022-09-14. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta Pernilla Högström, +46 70 591 60 99, pernilla.hogstrom@payex.com

Finansförbundet: Heidi Larsson +46 498-20 97 58

SACO: Sofia Enekvist +46 498 20 77 84

Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.

PayEx Ledger & Factoring är namnet på PayEx erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-09-01

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PayEx Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
PayEx Sverige AB (org.nr 556735-5671), http://www.payex.se

Arbetsplats
PayEx Sweden

Kontakt
Pernilla Högström
pernilla.hogstrom@payex.com

Jobbnummer
6938470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PayEx Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PayEx Sverige AB: