Cuebid söker Servicedesktekniker
Cuebid AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cuebid AB i Solna,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Om Cuebid
Cuebid AB är en av Sveriges ledande systemintegratörer inom IP kommunikation, datasäkerhet, unified communication, virtualisering och datalagring. Vi hjälper Sveriges mest krävande kunder designa, implementera och supportera nästa generations datacenter. Små- och medelstora företag hjälper vi med hosting och drift av deras IT-miljöer. Cuebid arbetar i nära partnerskap med våra kunder och leverantörer som inkluderar bland annat Aruba Networks, Blue Coat, Extreme Networks, Cyber-Spear, Imperva, DB-Network, Fortinet, F5-Networks, HP, Juniper Networks, LifeSize, McAfee, Microsoft och NetApp.
Publiceringsdatum2015-01-26Dina arbetsuppgifterSom Servicedesktekniker arbetar Du i gruppen Cuebid Datacenter Services (CDS). Du är del av ett team och din uppgift är att leverera support på de produkter och tjänster som Cuebid tillhandahåller.
Till din hjälp har du dina kollegor och de övervaknings- och manageringsverktyg som används för att hantera Cuebids tjänster, system och enheter. Som Servicedesktekniker är Du kundens första och sista kontakt i ärenden in mot Cuebid. Du tar emot, registrerar, behandlar och följer upp inkommande ärenden i ärendesystemet.
Ditt mål är att:
• kunder som kontaktar vår servicedesk ska bli nöjd med hur vi hanterar ärenden
• alla inkomna ärenden ska hanterats enligt avtal
När du utför ett bra arbete så ser du till att:
• servicedeskens avtalsnivåer upprätthålls
• du delar med dig av din kunskap och dina erfarenheter till dina kollegor
• utveckla och förbättra funktionen
Bakgrund och profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom IT och har erfarenhet av att arbeta med ärendehantering, incidenthantering och bemötandefrågor i en servicedeskfunktion. Du har en bred IT kunskap. Du har grundläggande kunskaper i administration av Microsoft AD och nätverk.
Vilka personliga egenskaper söker vi?
Servicekänsla är din viktigaste egenskap. Du prestigelös, noggrann och ansvarstagande. Dina kommunikativa egenskaper mycket viktiga. Du har god samarbetsförmåga, har lätt för att etablera samt bibehålla dialog med såväl kunder som kollegor. Du tar ansvar för och avslutar tilldelade uppgifter i tid.
Övrig informationTillträde snarast eller enligt överenskommelse. Cuebid tillämpar individuell lönesättning och provanställning under sex månader.
För ytterligare information om jobbet.
Kontakta teamleader för CDS Henric Pettersson, 076-000 13 61
Vänligen skicka in din ansökan tillsammans med CV snarast eller senast den 23 februari, till
henric.pettersson@cuebid.se , skriv ?Ansökan Servicedesktekniker? i ämnesraden. Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 20150126
Ansökan kan skickas till e-postadress:
henric.pettersson@cuebid.seKontaktHenric Pettersson, Ansvarig Drifttjänst 0840021080
henric.pettersson@cuebid.seFöretagCUEBID AB
AdressCUEBID AB
Gustav III:s Boulevard 42, 8 tr
16973 Solna
KontorsadressGustav III:s Boulevard 42, 8 tr
Solna
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-40021080
E-postadress:
info@cuebid.se Jobbnummer 2142385
Observera att sista ansökningsdag har passerat.