CRM-specialister / Kampanjtekniker till if skadeförsäkring

Bravura / Marknadsföringsjobb / Solna
2017-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "CRM-specialister / Kampanjtekniker till if skadeförsäkring" (publicerad 2017-04-13) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-03-20

Företaget
Med tre miljoner privatkunder och drygt 330 000 företagskunder är if en av de ledande aktörerna på den nordiska försäkringsmarknaden. Inom affärsområde Privat erbjuder if sina kunder skadeförsäkringar inom områdena villa/hem, bil och hälsa - såsom barn-, vuxen-, gravid, liv- och olycksfallsförsäkringar. Affärsområde Företag har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark där kunderna är små- och medelstora företag med upp till 500 anställda.

CRM (Customer Relationship Management) är ett av Ifs strategiska fokusområden. På nordisk nivå ansvarar CRM för att utifrån kundlivscykeln proaktivt driva och utveckla 1:1 kundkommunikationen och säkerställer att kunderna får rätt budskap, via rätt kanal och vid rätt tidpunkt. Huvudsakliga kanaler är digitalt, postalt, sms och telemarketing, med ett starkt fokus på digitaliseringen och de nya möjligheter den ger. De eftersträvar att vara datadrivna i allt de gör och vill att all kommunikation ska baseras på kundsikt och kontinuerlig analys kring vad som genererar störst affärs- och kundvärde. Historiskt har CRM fokuserat starkt på lojalitet och retention, men nu läggs ett allt större fokus på lead nurturing och konvertering av nya kunder.

Det svenska CRM-teamet består av ca 15 personer där marknadsförare jobbar tätt tillsammans med CRM Specialister och Customer Engagement Managers samt Customer Analysts från det nordiska Customer Analytics team.


Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att i de interna systemen (primärt CIM, DMC) göra målgruppsuttag, bygga och exekvera kampanjer, samt löpande följa upp resultatet av all 1:1 kommunikation. Du ansvarar även för löpande underhåll och kontinuerlig optimering av vår automatiserade 1:1 kommunikation samt att själv proaktivt driva och identifiera nya tekniska lösningar och kommunikationsmöjligheter.

I konkreta arbetsuppgifter innebär detta bland annat att skapa relevanta målgruppsurval med hjälp av tillgängliga verktyg (SQL, Teradata, CIM Tableau). Vidare kommer du att arbeta med teknisk utveckling, implementering och exekvering av nya kunddialoger och kampanjflöden för en eller flera kanaler i syfte att driva försäljning samt retention och lojalitet. Då en stor del av din tid kommer att läggas på att skapa målgruppsurval och sätta upp kampanjprocesser har du ett starkt intresse för data och hur man bäst arbetar med olika former av databaser.

Då utvecklingen inom marknadsteknologi möjliggör nya sätt att identifiera och kommunicera med våra kunder ser vi att du har ett stort intresse för detta. I och med att stor del av din tid kommer att läggas på att skapa målgruppsurval och sätta upp kampanjprocesser så ser vi även att du har intresse för data och hur man bäst arbetar med olika former av databaser.


Kvalifikationer
• Universitetsexamen eller yrkesutbildning inom relevant område så som data-, systemvetenskap eller marknadsföring
• Relevant erfarenhet från tidigare roll
• Kunskaper i SQL
• Meriterande med kunskaper i Tera Datas lösningar, primärt DMC och CIM
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Vi söker dig som trivs i gränslandet mellan affär och teknik. Du uppskattar många sociala kontaktytor och att jobba tätt ihop med såväl marknadsförare som analytiker och utvecklare. Vidare kan du identifiera dig med att arbeta i grupp, men är samtidigt självständig och kan driva och planera ditt arbete utifrån uppsatta mål. Rollen ställer krav på att du kan se det större perspektivet och ser ordningen i komplexa flöden.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Bergshamra, Solna.
Lön: Enligt överenskommelse.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Otto Hermansson otto.hermansson@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0184

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3384193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: