CRM-specialist till Tallink Silja Line!
Tallink Silja AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tallink Silja AB i Stockholm,
Kalix eller i
hela Sverige Välkommen till Tallink Silja Line! Här ges du möjligheten att bli del av en dynamisk upplevelsebransch som ständigt förnyas och utvecklas. Vi söker en analytisk CRM Specialist som ska driva och utveckla våra CRM-aktiviteter på den svenska marknaden. Vi ser gärna att du är en lagspelare som brinner för att öka kundlojalitet och engagemang genom att förstå kundresan och implementera initiativ därefter.
Din roll kommer att innebära både strategisk men främst operativt arbete med fokus på att hantera CRM-aktiviteter som är skräddarsydda för målgruppen. Genom att använda branschledande CRM-verktyg kommer du ha en viktig roll i att säkerhetsställa kundkommunikation och analysera kunddata och bidra till våra övergripande KPI:er. Du tillhör Activation & Channel Marketing-teamet i Sverige och samarbetar även med Adobe-teamet på koncernens huvudkontor i Tallinn. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig till januari 2025 med eventuell möjlighet till förlängning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Operativt genomföra segmenterade CRM-kampanjer i Adobe Campaign.
Genomföra marketing automation aktiviteter baserat på kundresan.
Sammanställa mail, sms och pushnotiser med färdiga bilder och texter samt säkerställa länkar och tracking för uppföljning av kundaktivitet.
Optimera lojalitet, lönsamhet och konvertering genom att analysera kundernas beteende, segmentera och utveckla målgruppsanpassade kampanjer och aktiveringar.
Planera, utföra och utvärdera A/B-tester.
Publiceringsdatum2024-03-12ProfilVi söker dig som har:
1-2 år erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
God förståelse för segmentering och målgruppsanpassade aktiveringar.
God förmåga att analytiskt utvärdera kampanjresultat och dra slutsatser till förbättringar.
Förmåga att samarbeta effektivt med olika team för att nå gemensamma mål.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande:
Förkunskaper inom ett CRM/mail-system.
På Tallink Silja Line värdesätter och arbetar vi utifrån våra ledord: glädje, engagemang, samarbete och professionalism. Vi söker dig som trivs i en miljö där lärande är en kontinuerlig process i ditt arbete. Du har en stark analytisk förmåga och kommunicerar resultat på ett träffsäkert sätt. Dessutom är du en lagspelare som tillsammans med kollegor kommer fram till lösningar för att öka kundnöjdhet och lönsamhet. Du är van att strukturera dina arbetsuppgifter, tar initiativ till förbättringar och kan både arbeta självständigt och i team. Vi sitter i ljusa, fina lokaler i Värtahamnen.
Tjänsten är på heltid och lön är enligt överenskommelse. Tillträde sker omgående alternativt enligt överenskommelse. Tjänsteresor samt viss tjänstgöring utanför kontorstid förekommer.
Är du vår nya kollega? Varmt välkommen med din ansökan senast den 14 april. Urval samt intervjuer sker löpande. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag så sök gärna redan idag!
Tallink Grupp är en av de ledande leverantörerna av persontransporter och godstransporttjänster i norra Östersjöregionen. Företaget äger 15 fartyg och driver ett antal färjerutter på Östersjön under varumärkena Tallink och Silja Line. Tallink Grupp har cirka 4000 anställda i Estland, Finland, Sverige, Lettland, Ryssland och Tyskland. Aktierna i Tallink Grupp är noterade på Tallinnbörsen och Nasdaq Helsingfors.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tallink Silja AB (org.nr 556342-6138)
Hamnpirsvägen 10 4TR (
visa karta)
115 41 STOCKHOLM
Jobbnummer 8535227
Observera att sista ansökningsdag har passerat.