CRM-specialist till If Skadeförsäkring

Amendo AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amendo AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Amendo AB

Publiceringsdatum
2012-10-15

Om företaget
If är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med 3,6 miljoner kunder och 6 600 medarbetare. Vi erbjuder våra kunder - både privatpersoner och företag - försäkringar och service av hög kvalitet. Som specialister på skadeförsäkringar hjälper vi även till att förebygga skador och olyckor. Med vår kunskap och vårt engagemang bidrar vi till att skapa en tryggare vardag för våra kunder och ett säkrare samhälle i stort.

Dina arbetsuppgifter
Customer Relationship Management (CRM) är en av If Privats strategiska fokusområden. Enheten ansvarar för att öka kundlojaliteten med analytisk CRM och relevant individuellt anpassad kommunikation. Genom att på ett systematiskt sätt kommunicera med rätt kunder vid rätt tid och via rätt media kan vi mätbart öka retention, merförsäljning och lojalitet. CRM ansvarar också för all prospektering av nya och befintliga kunder till våra Sales Centers och Telemarketing.

Rollen som CRM-specialist handlar om att, utifrån ett tekniskt perspektiv, planera, genomföra, utvärdera och förbättra retention- och försäljningsprocesser. Detta arbete utgår ifrån en analytisk bild av kundportfölj och marknad. Du kommer att vara ansvarig för att upprätthålla och utveckla nuvarande 1:1-aktiviteter och även identifiera nya kommunikationsmöjligheter och tekniska lösningar. Rollen ger dig möjlighet att vara del av en ambitiös och kunnig CRM-enhet och bygga din karriär inom analytisk CRM i en dynamisk och nordisk miljö.

Dina huvudsakliga ansvarsområden som CRM-specialist är:

• Tekniskt genomförande, underhåll och utveckling av CRM-verksamheten
• Som superuser av Teradata Relationship Manager (TRM) behärska skapande och analys av segment med tillgängliga verktyg (TRM, Teradata, SQL, Base SAS)
• Samordning av CRM-aktiviteter med stakeholders i flera delar av organisationen
• Leda och aktivt delta i projekt med anknytning till CRM-området
• Utvärdera aktiviteter och processer i samarbete med stakeholders och andra intressenter
• Upprätthålla uppdaterad kunskap och kompetens inom CRM, 1:1 kommunikation och "best praxis"

Kvalifikationer och egenskaper
Du som söker har troligtvis en väsentlig högskole- eller universitetsexamen. Du har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet, till exempel från en teknisk roll i CRM eller Data Warehouse. För denna roll krävs IT-kunskaper och programmeringskompetens i SQL. Har du även erfarenhet inom TRM och/eller SAS är det meriterande. Dina kunskaper i engelska är väldigt goda både vad gäller tal och skrift.

Som person är du proaktiv och drivande. Du har stort affärsfokus och en logisk och analytisk förmåga att förstå helhet och konsekvenser. Din sociala kompetens är god och du förstår vikten av kommunikation och samarbete.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Amendo och rekryteringskonsult Eva Malmros, tfn 08-545 881 89. Tjänsten söker du via www.amendo.se, urvalet fortsätter efter vecka 32.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-13
Ange följande referens när du ansöker: 527
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Amendo AB

Adress
Amendo AB
Nybrogatan 7
11434 Stockholm

Jobbnummer
1365373

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amendo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amendo AB: