CRM-ansvarig till Telge Energi

Telge Energi AB / Marknadsföringsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Energi AB i Södertälje, Stockholm, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

Är du grym i Microsoft Dynamics CRM och har koll på användarvänlighet och funktionalitet som gör att vi kan leverera riktigt bra serviceupplevelser och försäljningsstöd? Vill du använda dessa kunskaper och erfarenheter för att skapa en grönare framtid för oss och framtida generationer? Då är det precis dig som Telge Energi söker! Telge Energi är ett elbolag från Södertälje som alltid utmanat branschen, vi är elbolaget som går mot strömmen. När du jobbar hos oss är du med och tar kampen för klimat, miljö och en hållbar framtid för barnen.



Din dag på jobbet Som CRM-ansvarig ansvarar du för att vårt CRM är användarvänligt och innehåller funktionalitet som innebär att vår kundservice kan leverera riktigt bra kundupplevelser. Du ansvarar även för att försäljningsavdelningen har ett bra stöd som bidrar till att driva vår försäljning framåt samt att vi kan följa upp relaterade insatser. Du kommer också att arbeta med andra system som sälj, marknad och kundservice behöver i sitt arbete.

Du arbetar mitt i verksamheten tillsammans med kundservice, försäljning och marknad och identifierar utvecklingsmöjligheter och samlar in funktionskrav som verksamheten behöver för att arbeta smartare. Utifrån detta är du ansvarig från ax till limpa, d.v.s. från att vara kravställare till IT och att prioriterade projekt och funktioner implementeras, till att användarna utbildas och är väldigt nöjda.

I rollen ingår även att, utifrån analyser och kundinsikter, stötta Försäljnings- och marknadsavdelningen med målgruppsurval - allt från att ansvara för relevanta processer till att göra urval och implementera dessa i våra sälj och marknadsverktyg. Du rapporterar till Försäljningschefen.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

Ansvara för utvecklingen och användandet av vårt CRM (Microsoft Dynamics Online) och andra relaterade system som används av Kundservice, Försäljnings- och Marknadsavdelningen.
Samla in funktionskrav och ansvara för krav till IT.
Samarbete med andra avdelningar, främst Analys, Försäljning, Kundservice, Marknad, IT och Kundprocesser.
Bidra till att utveckla elbranschens mest nöjda och lojala kunder och bästa försäljningsstöd.
Stötta Försäljnings- och Marknadsavdelningen med målgruppsurval.
Projektledning.


Mer om ditt nya jobb I rollen som CRM-ansvarig kommer du också att ha ett löpande samarbete med andra avdelningar inom hela bolaget, med kundens bästa i fokus. Eftersom vi ser positivt på utveckling är det bra om du är en person som kommer med idéer, förslag och förbättringar. Vi jobbar i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Vi har enkelt för att tala med varandra och ger feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt fokus är försäljning & kundnöjdhet.



Det här är du Du är en analytisk person med goda projektledaregenskaper och hög teknisk förståelse. Den här tjänsten passar dig som brinner för relations- och kundutveckling, försäljning och kundservice, men som också drivs av den tekniska utvecklingen inom området. Är du dessutom positiv och gillar att vara en lagspelare så är du precis den vi söker! Givetvis känner du igen dig i Telges kärnvärden - öppen, enkel, personlig och modig.



Krav

Erfarenhet av att arbeta i Microsoft Dynamics CRM.
Spetsegenskaper i Microsoft Excel.
Hög förståelse för digitala användargränssnitt.
Erfarenhet från kundservice och försäljning.
Analytisk förmåga för att kunna följa upp och analysera avvikelser.
Vara proaktiv och komma med förbättringsförslag för att nå uppsatta mål.


Meriter

Har arbetat med verktyg för automatisering av kundresor, kundkommunikation, leadsgenerering, etc.


Det här är vi Telge Energi är ett bolag som drivs av att göra bättre varje dag. Vi säljer enbart ren el från 100 % förnybara källor. Vi driver dessutom flera initiativ utanför vår kärnaffär exempelvis barnens egna klimatpris Childrens Climate Prize. Vi har enkelt för att tala med varandra och ger feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt fokus är försäljning & kundnöjdhet. Telge Energi ingår i Telge-koncernen och här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag och är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.



Ansök idag Vi vill gärna höra mer från dig och intervjuar löpande! Skicka därför din ansökan så snart som möjligt, och allra senast 31 oktober 2018. Varmt välkommen att bli en av oss!



Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Försäljningschef Magnus Eldberg, magnus.eldberg@telge.se. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Mats Elfdahl, HR-specialist, 08-550 220 75. Facklig kontaktperson är Sanne-Liv Olsen för Vision. Du når henne på 08-550 228 85.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-10

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Eldberg

Företag
Telge Energi AB

Adress
Telge Energi AB
Box 633
15127 Södertälje

Kontorsadress
Box 633

Jobbnummer
4394540

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge Energi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Energi AB: