CRM-ansvarig
Kungliga Dramatiska Teatern AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Dramatiska Teatern AB i Stockholm,
Upplands Väsby,
Nacka eller i
hela Sverige Dramaten erbjuder stora upplevelser frånscenen - nu vill vi också bli en av de främsta teatrarna inom publikbemötandeoch kundupplevelse. I arbetet med att bygga upp en ny modern försäljningssektion söker vi endriven CRM-ansvarig. I rollen kommer du att bli en viktig del av Dramatens utveckling och tillväxt.
Försäljningssektionenhör till Kommunikationsavdelning och har försäljningsansvar för Dramatenssamtliga produktioner, fördelade på sju scener, inklusive Unga Dramaten ochDramaten&:s verksamhet.
I rollen somCRM-ansvarig driver du kundengagemang genom hela kundresan - före, under ochefter besöket. Målsättningen är att bygga en stor publikbas, mer långsiktigakundrelationer samt att optimera intäkterna och stärka Dramatens varumärke.
Dramaten stårinför en större CRM-satsning och du kommer att vara drivande i arbetet med attimplementera ett CRM-system, strukturera datainsamling, skapa relevanta kunddialogeroch mervärden för publiken.
I rollen ingårlöpande arbete med kampanjhantering, t ex segmentering, utskick, tester ochuppföljning. Du ansvar också för analys i syfte att sätta och följa KPIer,skapa kunskap om Dramatens publik och optimera kunddialogen.
Som CRM-ansvarig säkerställer du ocksåatt rådande lagstiftning inom personintegritet följs.
Vem söker vi?
Vi söker dig medhögskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsföring, kommunikation eller ekonomi.Du har några års erfarenhet av CRM och arbete med kundlojalitet, såvälutveckling som löpande operativt arbete. Du harstort intresse för ny teknolog och kunskap om nya möjlighetertill datainsamling. Du är van att jobba idigitala kanaler och med försäljning online. Du kommer att driva egna initiativ och behöver därför ha erfarenhet av projektledning.
Vi ser gärna attdu i din bakgrund har erfarenhet från kultur-, upplevelse- ellerbesöksverksamhet. Då visst arbete kan innebära internationella kontakterförväntas du behärska engelska i tal och skrift.
Som person är duaffärsinriktad, analytisk, noggrann och prestigelös. Du utgår alltid frånkunden i ditt arbete, tycker om att jobba både strategiskt och operativt ochhar lätt för att samarbeta med andra. Vi kommer att lägga stor vikt vidpersonliga egenskaper i denna rekrytering.
Tjänsten ärpå heltid med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligtöverenskommelse. Dramaten är medlem i arbetsgivarorganisationen Svenskscenkonst och har kollektivavtal.
Ytterligareinformation om tjänsten lämnas av Försäljningschef Annika Sundmalm,
annika.sundmalm@dramaten.se, och frågor somrör anställningsvillkor besvaras av personalchef Henrik Ljungberg. Fackligföreträdare för Teaterförbundet är Kjäll Åkerblom. Samtliga nås på 08-665 6100.
Sistaansökningsdag är den 5 mars. Intervjuerkommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidareanställning som inleds med en provanställning.
Publiceringsdatum2017-02-03ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Sundmalm 08-665 61 00
FöretagKungliga Dramatiska Teatern AB
AdressKungliga Dramatiska Teatern AB
Nybrogatan 2
10241 STOCKHOLM
KontorsadressNybrogatan 2
Jobbnummer 3301454
Observera att sista ansökningsdag har passerat.