CRM-analytiker till Kaplan

Bravura / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-10-14

Företaget
Kaplan är Skandinavisk ledare inom Loyalty Management och driver några av Nordens största lojalitetsprogram. Företaget är experter på kundupplevelser och arbetar med insikter från 8 miljoner nordiska konsumenter. Erbjudandet består av analys, strategi, kreativ kommunikation och tekniska lösningar. Kaplan har kontor i centrala Stockholm och Köpenhamn och är 55 anställda. Läs gärna mer på www.kaplan.se

Dina arbetsuppgifter
Som CRM-analytiker ansvarar du för att leverera analysinsikter och rekommendationer till kunder för att maximera affärspotentialen. Du ingår i Kaplans analysteam och jobbar dagligen i kundteam som ansvarig för kundanalys. Kundteamen innefattar, förutom analytiker, även strategikonsulter, webbutvecklare, kampanjtekniker och kreatörer. I rollen kommer du att analysera stora dataset med alla typer av kunddata. Varje kund har unika behov och därmed levereras olika former av rapportering, segmenteringar, prediktiva modeller, teststrategier, kampanjuppföljningar och kundundersökningar.

Här ges du möjligheten att utvecklas i en innovativ och entreprenöriell miljö där kundbearbetning och kundupplevelse drivs in i en ny fas hos flera av Skandinaviens största företag inom detaljhandel, telekom, transport, resor, hälsa, media och dagligvaruhandel.

Kvalifikationer
Utbildning: Akademisk utbildning inom relevant område
Språk/programvaror: Flytande svenska är ett krav för tjänsten. Kunskaper i SPSS, SAS eller annat analysverktyg ses som meriterande. Även kunskaper i Netigate eller annat undersökningsverktyg är önskvärt.
Meriterande: Har du arbetat med CRM-analys och/eller kundbasanalys är detta starkt meriterande.

Dina personliga egenskaper
I denna roll trivs du som är utåtriktad och konsultmässig. Du triggas av personlig utveckling och tycker om att arbeta med frihet under ansvar. Din förmåga att definiera analyser och data är god och du arbetar gärna i en dynamisk arbetsmiljö.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-400 240 50

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Tjänsten ansöks via Bravura.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Bogren 08-40024050 johanna.bogren@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2478814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: