CRM-analytiker

KappAhl / Marknadsföringsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KappAhl i Mölndal, Göteborg, Partille, Kungsbacka, Lerum eller i hela Sverige

KappAhl är en ledande modekedja med mer än 300 butiker och 4 300 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor - kvinnor, män och barn - och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år. Egna designers formger alla plagg. Under tolvmånadersperioden som slutade den 31 augusti 2009, var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är börsnoterat. Som första modekedja blev KappAhl 1999 miljöcertifierat. Ytterligare information finns på www.kappahl.com.
Till vårt kundkortsteam inom Marknadsavdelningen söker vi en erfaren CRM-analytiker som har ett brinnande intresse för analyser och som är expert på att hitta samband och att se möjligheter.

Publiceringsdatum
2010-02-02

Dina arbetsuppgifter
• Ansvar för kundselektering till våra olika DR-kampanjer (postalt, e-post, SMS) på samtliga marknader.
• Prognoser och uppföljning av kampanjer (fokus kund och CRM), kundbeteenden och prestation av KappAhls kundlojalitetsstrategi.
• Utveckling av kundsegmentering, kundscoring och clustering.
• Ad-hoc data mining, t ex regressionsanalyser.
• Hålla kunddatabasen aktuell och se till att gällande lagar/regler runt datalagring följs.
• Aktivt deltagande i utvecklingen av KappAhls CRM-strategi (nya kommunikationskanaler, nykundsrekrytering, segmentering, scoring, uppföljning mm.)
• Administration av KappAhls kundlojalitetssystem.

Profil
Den vi söker har förutom adekvat högskoleutbildning flera års erfarenhet som CRM-analytiker inom detaljhandel eller liknande konsumentinriktatområde.
• Du är analytisk och kan hantera stora datamängder, dra slutsatser baserad på uppföljningar och tydligt presentera resultatet till nyckelpersoner i företaget.
• Du har en god administrativ förmåga för att bygga planer och göra uppföljningar, behålla kontroll av komplexa kampanjer som omfattar många deltagare.
• Du är kommunikativ och kan presentera data på ett tydligt och entusiastiskt sätt för att påverka KappAhls strategi.
• Du är expert inom data mining med goda färdigheter i CRM-system såsom SPSS, Clementine, iMarketer, Relation+, etc.
Stämmer beskrivningen ovan överens med dig? I så fall vill vi gärna att du hör av dig till oss! Vi erbjuder dig omväxlande utmaningar och stora möjligheter att påverka ditt arbete.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta Emelie Henningson på telefon 031-771 5592.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast efter överenskommelse, placering på vårt huvudkontor i Mölndal.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-02-14
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
KappAhl

Adress
KappAhl
Box 303
43124 Mölndal

Jobbnummer
577985

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KappAhl

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KappAhl: