CRM specialist

Bravura / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-10-19

Företaget
Företaget är ett e-handelsföretag som erbjuder glasögon, solglasögon och kontaktlinser online. De grundades i början på 2000-talet och består idag av ungefär 120 medarbetare. Företaget är en uppstickare och prispressare på optikmarknaden och har en stark tradition av att alltid stå på kundens sida. Kontoret ligger i norra Stockholm men de har även försäljning i Norden och Europa.

Teamet som består av fyra personer satsar på att utveckla kommunikationen till befintliga kunder och ambitionen är att kunna ge rätt kommunikation till rätt kund vid rätt tillfälle. För dig som är analytisk, initiativtagande och handlingskraftig finns alla möjligheter att vara med och påverka CRM arbetet under resans gång.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att utveckla och optimera företagets CRM. Som CRM specialist kommer du att arbeta analytiskt med att följa upp och utvärdera kampanjer. Att analysera, utvärdera, testa, komma med idéer och förslag är en del av vardagen i tjänsten. Som CRM specialist kommer du tillsammans med teamet att ansvara för att exekvera utskick. Du kommer att arbeta som kravställare och driva interna projekt där du kommunicerar med IT- och webbavdelningen. I teamet delar man ansvaret för det operativa arbetet men möjligheten finns att arbeta mer strategiskt med egna initiativ och projekt.

Kvalifikationer
Utbildning: Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande
Erfarenhet: Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med CRM (e-postmarknadsföring, SMS och EDR). Kunskaper i kampanjhanteringssystem.
Språk: Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska.
Meriterande: Det är meriterande om du arbetat med Apsis, Google Analytics, HTML och CSS. Vidare är det meriterande om du har språkkunskaper i norska, danska, holländska eller tyska.

Dina personliga egenskaper
Som person har du en analytisk förmåga som gör att du kan utvärdera ditt arbete och se var fokus bör ligga. Du är nyfiken och tar initiativ till förbättring och utveckling. Tjänsten innebär kommunikation med många olika personer vilket du känner dig bekväm med. Du är bra på att driva ditt arbete självständigt framåt. Vidare fokuserar du på kvalitet och är noggrann i ditt arbete. Du motiveras av att se försäljningen öka med hjälp av dina prestationer.

Övrig information:

Start: Diskuterbart men gärna i början på 2016
Plats: Norra Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: CRM, kommunikation, e-handel, online, marknadsföring, e-post, kampanj, PR, marknad, Apsis, utskick, marketing, email

Varaktighet, arbetstid
tillsvidare heltid, Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Hansen 08-40024050 emelie.hansen@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2485276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: