CRM Specialist
Clas Ohlson AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Täby eller i
hela Sverige Clas Ohlson är ett starkt växande företag med visionen att bli en internationell detaljhandelskedja. Affärsidén är att lösa våra kunders praktiska problem i vardagen genom att erbjuda kundservice utöver det vanliga, samt ett brett och prisvärt sortiment inom el, bygg, multimedia, hem och fritid. Vårt uppdrag är tydligt; vi vill bidra till en inspirerande shoppingupplevelse genom att hela tiden försöka överträffa våra kunders förväntningar. Vi erbjuder en rolig och utvecklande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, utbildningar och konkurrenskraftiga löner. Allting vi gör, bottnar i Clas Ohlson-andan där vi värdesätter handelsmannaskap, engagemang, nytänkande, värme och handlingskraft.
Vår kundklubb, Club Clas, med över 1,4 miljoner medlemmar sedan lanseringen för 1,5 år sedan, står nu inför en spännande period. Utöver kommande lansering av Club Clas på nya marknader, vill vi utveckla vårt övergripande arbete inom CRM. Det gör vi genom att följa våra kunder under hela deras livscykel och utveckla en ännu mer personlig och relevant kommunikation till dem, i syfte att få dem att bli ännu mer lojala Clas Ohlson.
Är du en erfaren och kundfokuserad CRM Specialist?
Då har du möjlighet att bli en del av vårt CRM-team, som ansvarar för att bygga upp en framgångsrik, hållbar och strategisk CRM-funktion på Clas Ohlson.
Som CRM Specialist ansvarar du för att utveckla, analysera, underhålla, optimera och supporta den operationella verksamheten inom CRM, för att säkerställa att Clas Ohlson alltid ligger i framkant och är uppdaterat inom detta område.
Du kommer även att arbeta med skapande av livscykler för våra kunder, uppföljning, segmentering, automatiserade flöden samt underhåll och optimering av befintliga processer och flöden inom CRM.
Vi förväntar oss att du, som expert inom CRM, håller dig uppdaterad inom området och delar med dig av din kompetens till de övriga i organisationen.
Är du personen vi söker?
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och minst 5 års erfarenhet av professionellt arbete inom CRM. Vidare vill vi att du har några års erfarenhet av att arbeta både operationellt samt analytiskt i Neolane/Adobe Campaign samt har erfarenhet av att arbeta med utveckling av systemet.
Du bör även ha arbetslivserfarenhet från BI-miljöer/Datalager med CRM fokus, som support mot den operationella verksamheten. Har du tidigare arbetat inom e-handeln med kundbeteende- och webbanalyser ser vi detta som mycket meriterande.
Du sätter kunden i fokus, har bra samarbetsförmåga och lätt för att bygga starka relationer med olika avdelningar inom företaget. Både engelska och svenska används dagligen, därför måste du kunna kommunicera väl på båda språken, både i tal och i skrift. Slutligen vill vi att du är en driven person med hög arbetskapacitet som får saker att hända.
Rekryteringsinformation
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Placeringsort för tjänsten är i första hand Insjön, annan tänkbar placeringsort är Stockholm.
Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Head of CRM & Loyalty, Sebastian Marmolin på telefon 076-721 75 02 eller via email
sebastian.marmolin@clasohlson.seRegistrera gärna din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, då vi läser ansökningar löpande, dock senast 8 februari 2015.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2015-01-16Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagClas Ohlson AB
AdressClas Ohlson AB
Clas Ohlson
11157 Stockholm
KontorsadressClas Ohlson
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2131912
Observera att sista ansökningsdag har passerat.