CRM Solution Lead
Stockholm Exergi AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholm Exergi AB i Stockholm,
Sollentuna,
Sigtuna,
Gävle eller i
hela Sverige Stockholm Exergi är stockholmarnas energibolag och vi är ca 750 medarbetare som varje dag arbetar för att minska stockholmarnas klimatpåverkan. Vi värmer över 800 000 stockholmare och vårt 300 mil långa fjärrvärmenät är navet för de samhällsnyttor som vi skapar. Vi planerar att bygga en anläggning för koldioxidinfångning vid vårt biokraftvärmeverk i Värtan med potential att fånga in 800 000 ton koldioxid per år, vilket är mer än Stockholms vägtrafik släpper ut under samma period.
Vi behöver fler duktiga medarbetare och hoppas att du vill vara med oss på vår Exergiresa.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vill du jobba som CRM Solution Lead med fokus på Microsoft Dynamics och kringliggande lösningar? Vill du vara en del av en växande IT-organisation i en nyckelroll som kombinerar både strategiskt och operativt arbete? Är du intresserad av att arbeta praktiskt inom förvaltning och projekt samt driva ditt ansvarsområde, men också ha möjlighet att leda det långsiktiga arbetet för IT som helhet?
Som CRM Solution Lead har du en central roll på Exergi IT, där våra gemensamma IT-lösningar bidrar till att nå våra affärsmål. Du kommer att arbeta tillsammans med kollegorna inom IT och våra leverantörer, där du definierar riktning och ger vägledning i arbetet. I rollen ingår även att ta fram och följa utvecklingsplaner, rekommendationer och strategier. I samarbete med verksamheten driver du dessutom IT-förbättringar, med fokus affärsvärde.
Vi är en relativt ny organisation där det fortfarande finns mycket kvar att utveckla och implementera, vilket ger var och en av oss stora möjligheter att påverka och tänka nytt. Det finns därför alla möjligheter för dig att utvecklas i din yrkesroll avseende kunskap och ansvar.
Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap att koordinera och leda arbetet för lösningar inom CRM. Fokus ligger på att verksamheten ska få det IT-stöd som behövs i processerna, samt att säkra helhetsleveransen med hjälp av produktleverantörer och kollegorna inom IT. Arbetet kan också omfatta att leda mindre projekt och initiativ inom ansvarsområdet för att utveckla långsiktigt hållbara IT-lösningar avseende funktionalitet och kostnad.
Varför jobba med mig?
Jag tycker om att arbeta på Stockholm Exergi och vill vara med i arbetet mot en hållbar stad. Min prioritet är att det ska kännas schysst att gå till jobbet och att alla får möjlighet att vara den bästa versionen av sig själva. Som leare är jag engagerad, transparent och brinner för att få saker gjorda. Jag tror på att arbeta tillsammans, vara prestigelös och se till allas bästa.
Annika Wallgren, Chef Business Support Solutions
Vem är du som person?
Alla som jobbar hos oss måste vara nyfikna, ta initiativ och ansvar. För just den här rollen finns några egenskaper som är extra viktiga:
• Helhetssyn: Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, samtidigt som du agerar för hela verksamheten.
• Initiativtagande: Du väntar inte på att saker ska hända - du gör dem möjliga. Du sätter igång processer och ser till att resultatet blir som du tänkt dig.
• Mål- och resultatorienterad: Ditt arbete präglas av tydliga mål och ett starkt fokus på att uppnå dem. Du prioriterar och agerar med mål och reslutat i sikte.
• Samarbetsförmåga: Du arbetar smidigt med andra och har lätt för att bygga relationer. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• Strukturerad: Du planerar, organiserar och prioriterar arbtet effektivt. Du håller tidsramar och ser till att projekt löper smidigt.
Krav
• Akademisk examen med teknisk eller ekonomisk inriktning eller annan utbildning i kombination med för rollen relevant erfarenhet.
• Erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projekt.
• Erfarenhet av arbete med projektplanering.
• Svenskt medborgarskap.
• God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
• Goda kunskaper om Microsoft Dynamics.
• Goda kunskaper om att driva kravställning och samverkan verksamheten.
Nyfiken på oss eller våra anläggningar?
• Det är en blandning av strategiskt och operativt arbete, där jag får tala både med kunder om vad som är bra och vad som kan bli bättre och med utvecklare om hur vi kan lösa det. Det allra roligaste är att få höra av mig tillbaka till kunder som har hjälpt till med feedback i utvecklingen och berätta om att vi har löst det de önskat sig säger Camilla, systemägare
Vi är fler kollegor som gärna vill ge en inblick i vårt arbete. Läs våra berättelser här.
Två av våra anläggningar kan du dessutom besöka virtuellt. Gå in på stockholmexergi.se/virtuell-vartaverket eller stockholmexergi.se/virtuell-bristaverket. Det fungerar i både dator och mobil.
Rekryteringsprocessen
• Mer nyfiken på hur rekryteringsprocessen går till? Läs mer här.
Välkommen med din ansökan senast 13 oktober. (Urval och intervjuer sker löpande)
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholm Exergi AB (org.nr 556016-9095),
https://www.stockholmexergi.se/ Kontakt Chef Business Support Solutions
Annika Wallgren
annika.wallgren@stockholmexergi.se Jobbnummer 8908289
Observera att sista ansökningsdag har passerat.