CRM Project Manager

Mathem i Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mathem i Sverige AB i Stockholm, Sundbyberg, Järfälla, Norrköping, Nacka eller i hela Sverige

www.mathem.se - din matbutik på nätet.

CRM Project Manager

MatHem.se är Sveriges största matbutik på nätet. Dessutom växer vi mycket snabbt, vilket ställer krav på vår förmåga att fortsätta kommunicera dynamiskt och individanpassat i alla relevanta kanaler. Vi behöver därför snarast förstärka organisationen med en CRM Project Manager.

Publiceringsdatum
2018-06-25

Om tjänsten
Som CRM Project Manager ansvarar du för att utveckla och koordinera MatHems kommunikationsinsatser mot registrerade medlemmar och kunder i relevanta kundkanaler, till exempel e-post, sms, push, in-app, socialt, postalt, online och TM. Detta ställer krav på dig att behärska alla delar av CRM - från analys och målgruppsuttag till projektledning, teknisk kravställning och ren produktion.

Du förväntas bland annat:

• Koordinera kommunikationsinsatser mot medlemmar och kunder - från triggad och schemalagd kommunikation till ad hoc-insatser
• Planera och driva CRM-kampanjer
• Utveckla nya automatiserade kommunikationsflöden som stöttar våra kunder genom hela kundresan
• Löpande optimera och vidareutveckla befintliga automatiserade kommunikationsflöden
• Säkerställa att MatHem drar nytta av relevant teknikutveckling i sina kommunikationsprogram, t ex vad gäller AI-driven individanpassning av tidpunkt, kanal och innehåll
• Vid behov konfigurera och producera digitala kundresor och tillhörande kommunikation i Salesforce Marketing Cloud

Arbetet kommer att ske inom ramen för MatHems CRM-team, i nära samarbete med analytiker, strateger, kunddataansvariga och innehållsproducenter.

Om dig

Du drivs av att förenkla och förbättra våra kunders kundupplevelse med hjälp av individanpassad kommunikation i teknikens framkant. Du har en förmåga att sätta dig in i kundens utmaningar, och att lösa dem på ett sätt som både underlättar kundens vardag och utvecklar MatHems affär. Du är analytisk, strukturerad, tekniskt intresserad, och har troligen en relevant högskoleutbildning, kombinerat med en gedigen CRM-erfarenhet. Du har en god affärsförståelse, och förmår alltid att sätta behovet av kundkommunikation i ett kort- och långsiktigt lönsamhetsperspektiv. Du trivs med att vara hands on, och tar gladeligen på dig att skapa kommunikation i Salesforce Marketing Cloud när så behövs. Erfarenhet av lojalitetsprogram, kundklubbar och Marketing Automation är ett plus.

Om anställningen

Arbetet sker i våra moderna lokaler vid Karlaplan, Stockholm - nära till tunnelbana och busslinjerna 1 och 4. Anställningen gäller tillsvidare med en provanställning om sex (6) månader. Lön enligt överenskommelse. Vi följer tjänstemannaförbundets avtal.

Vi kallar till intervjuer löpande. Tillträde omgående.

OBS! Ansökan endast via vårt jobbsökverktyg: www.mathem.se/om-mathem/jobba-pa-mathem

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
MatHem i Sverige AB

Adress
MatHem i Sverige AB
Östermalmsgatan 87D
11459 Stockholm

Kontorsadress
Östermalmsgatan 87D

Jobbnummer
4219489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mathem i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mathem i Sverige AB: