CRM Producer till Fodi

Fodi Skandinavien AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fodi Skandinavien AB i Stockholm, Järfälla eller i hela Sverige

Som Fodis CRM Producer är du ansvarig för att kommunicera med våra kunder genom mejl, SMS, butiken, sociala medier och även våra offline-CRM kanaler så som Fodis varupåsar och Fodis ambassadörer. Du är en skapare och du älskar att skriva. Du vill att dina ord ska vara effektfulla och därför gillar du att analysera dina och andras texter. Lojalitet är det viktigaste för Fodi och den här rollen är bärande för all kundkontakt från dess att kunden besöker butiken tills dess att hen mottager sina varor och beställer igen. Vi vill ständigt inspirera våra kunder med bra produkter och priser men också med ren matinspiration då vi tror att det leder till en bättre kundupplevelse och därav ökad lojalitet.

Du kommer att jobba heltid från Fodis Cityhub på Söder i Stockholm samt en dag i veckan från vårt huvudkontor i Veddesta.


Du kommer att:

• Vara ansvarig för att expandera, hantera och optimera Fodis kund/följarbas i digitala CRM-kanaler (huvudkanaler är för närvarande mejl, SMS via kampanj- och automationssystemet Voyado och sociala medier) och i icke traditionella CRM kanaler som till exempel varupåsarna.

• Planera, exekvera samt följa upp kampanjer och annan direktkommunikation till kunder.

• Skapa engagerande, kreativt innehåll till CRM-kommunikation av olika slag med olika mål; allt ifrån automatiserade slingor för att konvertera en kund och öka kundlojalitet till kampanjer och inspirerande produktcentrerat innehåll.

• Konverteringsoptimera alla CRM kanaler och kampanjer som du ansvarar för.

• Skapa och publicera engagerande innehåll i våra sociala medie-kanaler (Facebook och Instagram) samt bygga upp Fodis följarbas.

• Definiera och implementera regler för automationstriggers, flöden och målgruppsurval i kampanjsystemet.

• Segmentera Fodis kundbas för att säkerställa att rätt budskap når rätt mottagare.

• Löpande utvärdera marknadsautomatisering inklusive analys och a / b testning i tätt samarbete med Fodis dataspecialister, för att optimera kundbearbetningen och därigenom skapa kundvärde och kundlojalitet.

• Producera text som går i linje med Fodis tonalitet.

• Samarbeta med Fodis kreativa Studio, en in-house byrå, för att tillsammans säkerställa att Fodis varumärke känns igenom genom alla kontaktpunkter och att alla grafiska element som behövs tas fram.

• Samarbeta med Fodis butikscirkel för att planera innehåll kopplat till butiken och dess sortiment och säkerställa enhetlighet mellan innehåll i CRM och butik.

• Samarbeta med Fodis servicecirkel för att säkerställa att aktuella CRM-budskap känns till av servicespecialister och ibland även tas ut i Fodis fysiska CRM-kanaler (exempelvis via Fodis ambassadörer och via varupåsarna).

• Ansvara för och vara sammankallande till Fodis CRM-råd, där representanter från cirklarna ovan regelbundet träffas och diskuterar CRM.

• Driva projektarbete för att öka förutsättningarna för automatisering och kundbearbetning genom exempelvis integrationer och implementering av nya system och verktyg.

Som person är du:

• Kreativ och förstår hur man agerar som rösten för ett växande varumärke. Din kreativitet får ofta olika utlopp. Om du inte skriver eller sjunger lagar du mat eller målar, vad som helst så länge du får skapa.

• Tekniknyfiken. Du tycker det är spännande med ny teknik och nya verktyg och är inte rädd för att lära dig något nytt, även om det först verkar krångligt.

• Någon som älskar att samarbeta. Du vet att man fångar fler flugor med honung än ättika.

• En datamaniac. I konversationer med dina vänner är du ofta den som säger "men hur vet du det?". Du vill gå till botten med problem och förstå hur saker hänger samman.

• Öppen och delar med dig. Du tycker att "delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halva sorgen".

• Du kan konsten att koka soppa på en spik och få stor effekt av små medel. I din process är du aldrig orolig över om det kommer gå, "om inte det ena funkar så funkar det andra" tänker du.

Du har:

• Några års erfarenhet av CRM-arbete, gärna för ett digitalt konsumentproduktsbolag, där du med framgång drivit kampanjer tidigare.

• Uppskattning för en bra marknadsföringsupplevelse och kundresa; du förstår hur marknadsföringens olika delar hänger ihop.

• Ett öga för detaljer; även om du förstår den stora bilden så är det i detaljerna du gör dig som bäst.

• Inget problem att jobba på engelska även om Fodis huvudspråk är svenska.

Att jobba på Fodi

Vi tror att vissa saker, mer än andra, gör att ett företag är en bra arbetsplats. Det första är att alla människor i och runt företaget mår bra. Att jobba på Fodi innebär att du är med och skapar förutsättningarna för detta utifrån några nyckelprinciper:

Utveckling.

Vi vill skapa ett företag som byggs från insidan och ut. Det är glädjen man känner att jobba tillsammans med oss som kommer göra att vi levererar Sveriges bästa service. En sak som vi tror är viktig för detta är att alla känner en ständig utveckling i sin arbetsroll och som människor. Därför är detta något som vi lägger stor kraft på. Du kommer bli en del av ett agilt, modernt och växande företag.

Inflytande.

Vi tror på att om man vet varför saker görs och kan påverka dem, så blir man en del av det som byggs istället för bara en skruv i ett maskineri. Därför tror vi på och jobbar med öppenhet inom hela företaget. Alla är med. Alla är Fodis. Vi bygger det här tillsammans.

Samhörighet.

En för alla, alla för en. Vi tror inte på ett fast organisationsschema och att bara göra det som man blir tillsagd. Vi tror på att känna sig som en familj eller som ett lag. En gemenskap där man tycker om varandra, förstår varför man gör saker, jobbar mot mål tillsammans och firar tillsammans de segrar man uppnår. Vårt mantra är; En gång Fodi alltid Fodi. Man kan lämna Fodi, men känslan av att vara en Fodi skall aldrig lämna en.

Syfte.

Att bara jobba gör alldeles för många. Vi tror på att vara en Fodi är mer än att bara gå till en plats och sedan gå hem åtta timmar senare. Vi tror på att ha ett större syfte. För oss är det att leverera glädje till våra kunder, få människor att le och genom maten öppna upp Sverige till att bli lite gladare och lite meningsfullare. Vi kommer vara ett företag som verkligen är en del av det samhälle vi jobbar i och som är med och bygger och utvecklar det tillsammans med våra kunder.

Publiceringsdatum
2018-10-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
FODI Skandinavien AB

Kontorsadress
Maria Skolgata 83

Jobbnummer
4420727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fodi Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fodi Skandinavien AB: