CRM & Customer Growth Manager
E-commerce Recruit Nordic AB / Marknadsföringsjobb / Lund
2025-05-23
Visa alla marknadsföringsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos E-commerce Recruit Nordic AB i Lund,
Staffanstorp,
Malmö,
Helsingborg,
Åstorp eller i
hela Sverige Vi är HeadBrands - en av Nordens ledande leverantörer inom professionell hårvård.
Med ett brett sortiment av starka varumärken, en växande e-handel och närvaro i flera kanaler driver vi tillväxt i en bransch som aldrig står still. Vi kombinerar ett kommersiellt fokus med en passion för branschen och drivs av att ständigt utveckla både kundupplevelse och affär.
Men för oss är hår också något större - ett uttryck för stil, kreativitet och personlighet. Därför vill vi inte bara leverera produkter och verktyg, utan också inspiration och möjligheter att växa. Vi står bakom dem som tänjer på gränser, testar nytt och formar framtidens skönhetsbransch.
Om rollen
Som CRM & Customer Growth Manager är du en nyckelspelare i det kommersiella teamet med ett tydligt uppdrag: att driva försäljning och skapa värde genom effektiva och relevanta kundrelationer. Du ansvarar för att ta tillvara på den enorma potentialen i den redan starka kundbasen.
Rollen är nyinrättad, vilket innebär att du får möjlighet att både sätta struktur och driva utveckling med fokus på kunddata, segmentering och personaliserad kommunikation i befintliga och framtida kanaler. Rollen blir central i pågående uppbyggnad av en modern CRM- och automationsstruktur. Fokus ligger initialt på att minska churn, utveckla kundresor och bygga en långsiktig datadriven bearbetning av kunder - från första köp till ambassadör.
Du kommer ingå i ett kommersiellt drivet team tillsammans med Digital performance, Online sales och E-commerce Merchandiser. Du rapporterar till ansvarig för det kommersiella teamet och i övrigt kommer du;
Ansvara för central CRM- och lojalitetsstrategi för ökad tillväxt, kundlojalitet och livstidsvärde
Dela insikter och förbättringspotenital i kommunikation genom relevanta och engagerande kundresor som bidrar till ökad försäljning
Implementera en tydlig segmenteringsstrategi för att maximera lönsamhet och minska kundbortfall
Driva testning och optimering för kontinuerlig förbättring av CRM-, lojalitets- och automatiserade aktiviteter
Hålla dig uppdaterad om ny teknik, verktyg och system samt effektivisera datainsamling
Analysera och rapportera aktiviteter för att optimera återköp och kundvärde
Publiceringsdatum2025-05-23BakgrundDu är en datadriven, affärsorienterad person med ett skarpt öga för kundbeteenden och en stark känsla för hur kommunikation kan driva försäljning. Du har erfarenhet av att arbeta med CRM, lojalitetsprogram och marketing automation - gärna i en omnikanal-miljö - och trivs i en roll där du får både tänka strategiskt och agera operativt.Vi ser att du har;
God erfarenhet inom CRM, marketing automation och lojalitetsarbete
Erfarenhet av att arbeta nära digital marknadsföring, e-handel och kundresor
Stark förmåga att leda projekt, engagera interna stakeholders och driva förändringsarbete inom organisationen
Erfarenhet av att arbeta med datakvalitet och grundläggande data governance i CRM-miljöer
Du har en god förståelse för kundresor och hur olika faser i kundlivscykeln kräver anpassad kommunikation
Erfarenhet av segmentering, analys och personifiering genom kunddata
Du har erfarenhet av att självständigt arbeta med analysverktyg för att ta fram insikter
God teknisk förmåga och känner dig trygg i tekniska samtal kring datakopplingar, verktygsintegrationer och CRM-arkitektur
Goda insikter i CRM-verktyg, CDP:er och analysplattformar
Du är en relationsbyggare som trivs i både operativa och strategiska sammanhang, har en stark kommersiell ådra och är van vid att ta initiativ och driva förändring. Du arbetar strukturerat och drivande med ett tydligt försäljningsfokus. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Erfarenhet inom skönhet, hårvård eller livsstilsvarumärken är högt meriterande.
Placering & Ansökningsprocess
Detta är en heltidstjänst med placering 100% på Headbrands huvudkontor i Lund. Tjänsten startar enligt överenskommelse.
Rekryteringsprocessen hanteras av E-commerce Recruit, och om du har några frågor om rollen är du välkommen att kontakta Zophia Karlsson på
zophia@ecommercerecruit.se.
Vi utvärderar ansökningar löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan tidigt för att bli en del av vår urvalsprocess. Vi ser fram emot att få veta mer om vad du kan bidra med!
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare E-commerce Recruit Nordic AB (org.nr 559227-3287),
https://www.ecommercerecruit.se Jobbnummer 9356555