CRM Manager

Stena Line / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stena Line i Göteborg, Borås, Trollhättan, Varberg, Lidköping eller i hela Sverige

Vi gillar våra resenärer. Inte bara för att de vill resa med oss på Stena Line, utan också för att de är himla trevliga. Allt från Johan, 39, med två barn, fru och villa utanför Göteborg till Birgitta, 67, som gärna åker till Tyskland med sin gubbe för att handla sparris. Men vi måste bli bättre på att förstå Johan och Birgitta och kunna ge dem relevanta erbjudanden. Därför söker vi en CRM Manager. Vår förhoppning är därför att du vill vara med och driva vår framtida Omni channel-utveckling så vi kan skapa en enhetlig kundupplevelse.

Som CRM Manager kommer du att ansvara för vårt nya CRM-program i Stena Lines storsatsning på digitalisering och marketing automation, du vet de där begreppen som alla företag slänger sig med nu för tiden. Men huvudsaken är inte att vi slänger oss med fräcka uttryck utan att vi har ett genuint intresse av att skapa kommunikation som är anpassad efter de som ska, eller kan tänka sig att resa med oss.

Vad du kommer att göra
Rollen innebär att du kommer vara ansvarig för att utveckla och driva CRM- och omni channelarbetet. Du har helt enkelt ansvaret för utvecklingen av våra kundrelationer i alla våra kanaler. När du inte gör detta, eller hämtar en helt okej kopp kaffe i fikarummet så kommer du även att driva utvecklingen av våra lojalitetsprogram Extra och Business Traveler i Sverige. Här ser vi att du föreslår aktiviteter och kampanjer som du tror kan optimera affären på ett bra sätt. Här gäller det också segmentera och analyserar befintliga och potentiella kunder och ser till att organisationen hakar på våra processer för det nya CRM-systemet.

Vilka kommer du att arbeta med då? Som CRM Manager ingår du i vårt sälj- och marknadsteam som ansvarar för Stena Lines kundkommunikation i Sverige. Vi är ett gäng av yngre och äldre förmågor; alla med en vilja att skapa härlig kommunikation till våra kunder. Rapporterar gör du till vår Marketing and Sales Manager.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Ansvarig för det nya CRM/Omnichannel programmet i Sverige och dess utveckling
• Ansvarig för att leda och implementera ett nytt arbetssätt och ett nytt sätt att tänka kring CRM och digital sälj och marknadsföring totalt. Från traditionell till datadriven CRM
• Ansvarig för att planera, skapa och genomföra alla CRM-aktiviteter och kampanjer hela vägen till kund
• Ansvarig för våra två lojalitetsprogram i Sverige, Extra och Business Traveller
• Löpande arbete med analys, optimering, test och uppföljning
• Projektledare och representant för svensk marknad i globala frågor och IT utveckling angående CRM
• Dagligt samarbete med hela Marknads- och säljteamet i Sverige samt ha ett tätt samarbete med övriga internationella funktioner tex inom IT och länder som jobbar inom CRM och marketing automation
• Kvalitetssäkring och utveckling av vårt CRM-system och kunddatabas
• Budgetkontroll och uppföljning

Vem du är

• Du är en analytisk person med goda projektledaregenskaper
• Du är en person som är utåtriktad och som gillar att jobba krossfunktionellt och med såväl interna som externa kontakter
• Det är en förutsättning att du är en teamspelare med en prestigelös hållning i arbetet som kräver stor flexibilitet, och att du till stor del klarar att ta egna initiativ och arbeta självständigt
• Du har en stark känsla för kreativ och resultatinriktad kommunikation och några års erfarenhet av att driva CRM projekt framgångsrikt, gärna inom snabbrörliga konsumentprodukter
• Du har erfarenhet från CRM arbete från marknads eller säljavdelning
• Du har erfarenhet av att arbeta med både digitala kanaler och offline kanaler
• Vi ser att du har en relevant universitetsutbildnig inom området
• Självklart behärskar du engelska och svenska flytande i tal och skrift

Intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse, men vi ser gärna att den tillsätts så snart som möjligt. Placering är på vårt huvudkontor i Göteborg. För att få veta mer om tjänsten kontakta mattias.niklasson@stenaline.com eller camilla.asviken@stenaline.com för frågor om rekryteringsprocessen.

Om Stena Line
Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, Storbritannien och Baltikum. Antalet anställda uppgår till 5100 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 7 miljoner passagerare, 1.5 miljoner bilar och 2 miljoner fraktenheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-12-23

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stena Line

Adress
Stena Line
Danmarksterminalen
40519 Göteborg

Kontorsadress
Danmarksterminalen

Jobbnummer
3232204

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stena Line

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stena Line: