CRM Manager
Dosapoteket Stockholm / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dosapoteket Stockholm i Solna Apoteket AB
Aboteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, långa historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården via 370 apotek, 600 ombud samt via
www.apoteket.se . Apoteket ägs av staten och omsätter 19 miljarder.
CRM Manager
Publiceringsdatum2016-01-22Dina arbetsuppgifterHuvudsakliga ansvarsområden Övergripande målsättningen för denna nya tjänst är att fortsätta utveckla och ansvara för Apoteket Kundlojalitets-program i syfte att bidra till nöjda kunder och en ökad försäljning. Vårt kundlojalitets-program är också ett viktigt strategiskt verktyg för att vi tillsammans med våra kunder ska uppnå vår vision "Ett liv i hälsa". En central del i Apotekets kundlojalitetsprogram är vår prisbelönta kundklubb med 2 miljoner medlemmar.
Rollen innefattar bland annat;
• Strategiskt ansvar för utveckling av Apotekets kundlojalitetsprogram (rabatter, bonus, incitament, samarbeten mervärden etc.).
• Övergripande ansvar för att planera all medlemskommunikation och lojalitetskapande aktiviteter (från idéer till utförande via e-post, sms, print och egna våra egna digitala kanaler). Arbetet omfattar budget, planering, segmentering, innehåll, implementering, analys och utvärdering (snittköp, köpfrekvens mm).
• Ansvarar för att leda och tillsammans med CRM- projektledare genomföra planerade aktiviteter kopplat till Kundlojalitets- programmet.
• Hantera och koordinera interna samarbeten (med Sortiment, Digital marknadsföring, inhouse-byrå etc.) samt kravställa/koordinera mot externa leverantörer efter behov (ex för avancerad analys, segmentering, innehåll, e-postflöde, etc).
• Ansvarar för att löpande vidareutveckla och förbättra processer och arbetssätt kopplat till kundlivscykeln och Kundlojalitets- programmet.
• Bidra till att skapa en helhetsbild och samsyn internt kring kundprocesser utifrån kundlivscykeln och data genom att bland annat presentera inspirerande resultat till organisationen. När samarbete med funktion för kundinsikt inom Marknad.
• Rollen ingår i vårt team "Digitalt och Kundlojalitet" som är en del av Marknad. Teamet har ett samlat ansvar för digital marknadsföring, vårt digitala kunderbjudande, försäljning via e- handel och telefon samt kundlojalitet.
Du kommer att rapporterar till Chef Digitalt och Kundlojalitet och kommer att ingå i Marknads ledningsgrupp.
KvalifikationerVi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av CRM-arbete inom detaljhandel/multikanaler och konsumentvaror inklusive strategiarbete samt projektledning/implementering av olika
CRM-aktiviteter.
I övrigt ser vi gärna att du;
• Har erfarenhet av att fastställa strukturer för att kunna utveckla automatiserade processer, kundanpassade aktiviteter, korsförsäljning/kampanjer etc.
• Har erfarenhet från användning av analysverktyg och CRM-stöd för kampanjhantering och administration kopplat till en kundklubb/e-handel (här Abalon/Mayflower och EPi server).
• Är van att analysera köpbeteenden, lojalitet och lönsamhet i kampanjer, dra slutsatser baserade på resultat och därefter anpassa kampanjuttag och aktiviteter.
• Har ett brinnande intresse för kundutveckling, målgrupper och utformning av kunddialog samt är affärsdriven, har gott omdöme samt har förståelse för vad som driver försäljning och lönsamhet i såväl butik, e-handel som i leverantörsledet.
• Har erfarenhet av kravställning mot ex externa CRM-leverantörer samt är en god projektledare med ett strukturerat arbetssätt.
• Har ett stort personligt engagemang, tar initiativ och är självgående samt är en kommunikativ ledare som skapar goda relationer, delaktighet och engagemang.
• Gillar att arbeta på en strategisk nivå och samtidigt kunna ta tag i det operativa arbetet då du förväntas utveckla och genomföra.
• Har goda kunskaper i svenska (tal och i skrift), MS Office samt en relevant utbildning.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
TillträdeSå snart som möjligt
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duVänligen ansök snarast via
Klicka på denna länk för att göra din ansökan , intervjuer sker därefter löpande.
KontaktCicki Birgersson
FöretagDosapoteket Stockholm
AdressDosapoteket Stockholm
Box 3001
16956 SOLNA
KontorsadressDalvägen 12
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 010-4475000
Faxnummer: 08-56844717
Jobbnummer 2630643
Observera att sista ansökningsdag har passerat.