CRM ansvarig

Dalarnas Försäkringsbolag / Marknadsföringsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dalarnas Försäkringsbolag i Falun, Borlänge, Leksand, Ludvika, Avesta eller i hela Sverige

Vad är det som skiljer Dalarnas från andra arbetsplatser? Massor såklart. Men det finns en gemensam nämnare. Kärnan till det engagemang, den lokala närvaro och omtanken som präglar Dalarnas som arbetsplats och dess medarbetare - är kundägarskapet. Det är gammaldags och reko på samma gång.
Dalarnas Försäkringsbolag befinner sig på en resa framåt och förutsättningarna för våra affärer förändras i takt med tiden. Vi vill fortsätta vara relevanta, personliga och ett naturligt förstaval för kunderna. Vi söker en ny medarbetare som ska arbeta med CRM och kunddialoger i syfte att öka takten i vår omställning mot nöjdare kunder. Tillsammans med kollegorna på kommunikationsavdelningen skapar automatiserade kampanjer och kommunikation som syftar till att vi alltid möter våra kunder på ett relevant och proaktivt sätt, oavsett kanal.
Vi behöver kraft inom marketing automation och CRM för att fortsätta utveckla vårt arbete med automatiserad bearbetning och marknadsföring. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att ta fram nya dialoger och vidareutveckla befintliga med avstamp i data, analys och insikter.
Arbetet i korthet:
Arbeta datadrivet med kunddialoger och kampanjer i marketing automation-verktyget Adobe Campaign Classic i samverkan med kollegor inom digital försäljning, marknadsföring och kundupplevelse/lojalitet
Ta emot och implementera LF-gemensamma leveranser på området
Bidra och samverka med kollegor och grupper inom Länsförsäkringsgruppen
Föreslå hypoteser, ta fram nya dialoger/kampanjer, bygga, testa, följa upp och optimera
Löpande analysera och följa upp kampanjer och målgruppen
Krav ställa gemensamma funktioner på förbättringar och utveckling utifrån insikter och behov i verksamheten
Du samverkar med många kompetenser och roller, men framför allt vår verksamhetsutvecklare, projektledare och kommunikatörer inom avdelningen. Till det kommer kollegor på andra avdelningar (affärsområden, ekonomi och IT), men även externa byråer inom analys och kommunikation. Du kommer dessutom att delta i flera olika projekt och förflyttningsinitiativ inom ramen för rollen.
Vem är du?
Du måste ha kunskap och erfarenhet av Marketing Automation-system, och allra helst Adobe Campaign Classic. Tjänsten verkar inom området för marknad, försäljning och affärsutveckling vilket gör att vi söker en person som har stor förståelse och engagemang för detta område. Har du visat förmåga att driva och utveckla frågorna för ditt område ser vi det som värdefullt. Har du erfarenhet från vår bransch eller liknande är det också meriterande.
I den här tjänsten lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper där framför allt nyfikenhet, en positiv attityd och stor vilja att vara med på en utvecklingsresa är avgörande. Då du kommer vara med och bidra till att utveckla arbetsområdet är det är viktigt att du är
Framåt och nyfiken. Du tycker det kul att lära nytt och drar dig inte för att utforska någon idé eller nytt spår. Du får gärna inspirera kollegor till att tänka i nya banor
Logisk och analytisk. Du har lätt att se mönster och behärskar en del kodning. Du gillar data och förstår hur den hänger ihop i en databas. Har du erfarenhet från SQL eller liknande är det ett plus!
Självgående och ansvarstagande. Du kan själv planera och strukturera ditt arbete. Du kan hantera flera olika uppdrag parallellt och leverera till flera olika beställare. Du tar ansvar för att utföra dina uppdrag och för att flagga för avvikelser eller behov längs vägen.
En god kommunikatör. Insikterna från ditt arbete och din kompetens ska delas med kollegor som inte är lika insatta eller har din kompetens. Då gäller det att kunna förstå affären och klara av att prioritera rätt aktivitet i samråd med kollegor.
Tekniskt skarp. Arbetet kommer ske i gränslandet för digitala plattformar, tech och IT. Du behöver därför ha god förståelse för hur Mar-tech, CRM och affärssystem hänger ihop, både för ditt eget arbete och för de uppdrag där du behöver krav ställa andra för att du/vi ska lyckas.

Publiceringsdatum
2023-05-17

Om företaget
På vår Kommunikationsavdelning jobbar vi idag fem personer som tillsammans ansvarar för bolagets övergripande kommunikation internt och externt. Vi arbetar i nära samarbete med bolagets alla avdelningar. Då vi är en liten avdelning är vi flexibla och kan alla hantera avdelningens ansvarsområden vid behov. Nu ska en av våra kollegor gå vidare i livet och vi söker hennes ersättare. I utbyte erbjuder vi ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
Mer information
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Som en del i vår rekryteringsprocess kan du komma att få genomföra ett test.
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
För ytterligare information kontakta: Marie Eriksson, Kommunikationschef, 023-930 23
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.
Sista dag att ansöka är 2023-06-04

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Webb

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dalarnas Försäkringsbolag (org.nr 583201-4905), https://jobb.lansforsakringar.se/Dalarnas/job/Falun-CRM-Ansvarig/771373202/
Slagg 9 (visa karta)
791 21  FALUN

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Kommunikationschef
Marie Eriksson
023-931 43

Jobbnummer
7793059

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dalarnas Försäkringsbolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dalarnas Försäkringsbolag: