CRM ansvarig
3 / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige 3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.
Vill du vara med och arbeta för att få Sveriges nöjdaste kunder? Då ska du söka rollen som CRM-ansvarig på 3, där du tillsammans med kollegorna inom lojalitetsavdelningen har en central roll i våra kunders upplevelse och nöjdhet. Du kommer rapportera till chefen för lojalitetsavdelningen, som ingår i affärsenheten Produkt & Verksamhetsutveckling.
Som CRM-ansvarig har du bland annat ansvar för:
• Det strategiska och taktiska ansvaret för bearbetningen för en del av 3:s kunder utifrån våra olika kundsegment och affärsområden.
• Att aktivt bearbeta befintliga kunder genom hela livscykeln och utveckla kors- och merförsäljning, med utgångspunkten att tillföra kundnytta vilket ställer stora krav på analys, segmentering och val av kommunikationsstrategi
• Planera, genomföra och följa upp erbjudanden och kampanjer tillsammans med andra avdelningar, såsom försäljning, produkt och marknadskommunikation.
• Målbilden för lojalitetsavdelningen är att öka både lojalitet och lönsamhet, vilket mäts genom tydliga nyckeltal såsom intäkt per kund och kunder som väljer att lämna/stanna hos 3.
• Kontinuerlig uppföljning av enhetens nyckeltal såsom nöjd kund, avhopp och intäkt per kund, samt säkerställande av åtgärdsplan vid behov.
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller liknande, som arbetat några år och med relevant bakgrund för rollen, gärna med erfarenhet från B2C, lojalitet, CRM och/eller snabbrörliga produkter. Du har god förståelse och är naturligt nyfiken av alla delar i kundresan och är van att jobba nära andra discipliner, såsom marknad, försäljning, analys, produkt, finans och kundservice.
Som person är du engagerad, driven, resultatfokuserad och van att ta egna initiativ. Du är van att driva frågeställningar framåt i både projekt- och linjeform, vilket ställer krav på naturliga ledaregenskaper. Du har förmågan att kombinera strategiskt tänk med en "kavla-upp-ärmarna-attityd", samt en mycket god kommunikativ förmåga. Du är analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt och kan växla kreativitet med detaljer. Du har en ödmjuk inställning med en god samarbetsförmåga då du kommer att ha ett nära samarbete med olika delar av organisationen.
Publiceringsdatum2014-08-12Arbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 98
Jobbnummer 1960092
Observera att sista ansökningsdag har passerat.