CRM Analytiker

Clas Ohlson AB / Marknadsföringsjobb / Leksand
2015-11-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "CRM Analytiker" (publicerad 2017-06-07) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Leksand, Gagnef, Rättvik, Borlänge, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Leksand, Borlänge, Falun, Ludvika, Gävle eller i hela Sverige

Clas Ohlson står inför en spännande period där det är dags att ta nya steg med arbetet att optimera våra lojalitetsprogam Club Clas och Clas Office. Genom ytterligare analyser av kundbeteende och respons på tidigare aktiviteter ska vi ta erbjudandet till nästa nivå och göra det ännu mera relevant för våra kunder. I samband med detta söker vi nu en CRM analytiker som vill följa med oss på denna resa. En spännande roll med stora möjligheter att växa med företaget och verkligen vara med och påverka framtida kundorienterade verktyg och processer.

Är du en kommunikativ och kommersiellt starkt CRM Analytiker?

Då har du möjlighet att bli en del av vårt CRM-team, som ansvarar för att bygga upp en framgångsrik, hållbar och strategisk CRM-funktion på Clas Ohlson.

Som CRM Analytiker på Clas Ohlson kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att initiera, driva och vidareutveckla verktygen för vår CRM-analys. Du kommer att stötta företagets kommersiella beslut genom att skapa och tillhandahålla användarvänliga beslutsunderlag baserade på relevanta analyser av våra kunddata. Vi förväntar oss att du har ett genuint intresse för CRM och ständigt håller dig uppdaterad inom relevanta CRM trender och analysmetoder på marknaden samt gärna agerar ambassadör för kunddata som strategiskt verktyg inom hela organisationen.

Är du personen vi söker?

Vi söker dig som har minst 3 års relevant eftergymnasial utbildning samt minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet i Adobe Campaign (Neolane) samt är bekväm med att sammanställa och analysera olika typer av data (såväl kund- som försäljningsdata) från olika källor och affärssystem.
Du sätter kunden i fokus, har bra samarbetsförmåga och lätt för att bygga starka relationer med olika avdelningar inom företaget. Vidare vill vi att du är en god kommunikatör, med erfarenhet av att kommunicera resultatet av dataanalyser på ett enkelt och effektivt sätt, såväl muntligt som skriftligt. Som person vill vi att du är driven, analytisk, engagerad, kreativ och en sann lagspelare.
Både engelska och svenska används dagligen, därför måste du kunna kommunicera väl på båda språken, både i tal och i skrift.

Rekryteringsinformation

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.
Placeringsort är Insjön alternativt Stockholm.

Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta CRM & Loyalty Manager, Calle Winter på telefon 0247-649 96 eller via e-mail calle.winter@clasohlson.se

Registrera gärna din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, då vi läser ansökningar löpande, dock senast 29 november 2015.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-11-12

Ersättning
Enligt ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Clas Ohlson AB

Adress
Clas Ohlson AB
Clas Ohlson 793 85 Insjön
79385 Insjön

Kontorsadress
Clas Ohlson 793 85 Insjön

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2525486

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clas Ohlson AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clas Ohlson AB: