Cresto söker Controller

Cresto AB / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cresto AB i Halmstad

Är du en process- och systemintresserad ekonom inriktad mot verksamhetsstyrning/controlling, på jakt efter en ny utmaning i ett tillväxtbolag med en utmanande agenda? Då kanske det här är en tjänst för dig!

http://www.youtube.com/watch?v=HMAL8QfYda8

Publiceringsdatum
2017-08-25

Om tjänsten
Cresto AB söker nu en Business Controller med inriktning mot verksamhetsstyrning. Tjänsten är variationsrik, och delar sin tid mellan å ena sidan controlling, och å andra sidan med att utveckla och implementera processer, flöden och system. Rollen ansvarar för framtagning av nyckeltal, samt för att ta fram och presentera analyser och rapporter till VD och koncernledning i samband med bokslut. Tjänsten arbetar med och berör organisations-, affärs- och logistikfrågor. Var tyngdpunkten ligger, avgörs av organisationens behov.

Då tjänsten är bred och dynamisk i sin karaktär, ger den innehavaren ett brett kontaktnät inom Crestos organisation, och möjlighet till utveckling inom flera områden. Rollen är central för att tillsammans med vår VD, utveckla Cresto vidare mot en fortsatt lönsam tillväxt.



Vem är du?

Du har en för tjänsten relevant utbildningsbakgrund inom ekonomi, samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du har med dig minst 3 års arbetslivserfarenhet som controller eller från liknande roll. Du är systemstark, och har mycket goda kunskaper i Excel. Har du tidigare erfarenhet av att ha arbetat i ERP / Microsoft NAV (Navision), kommer detta att bedömas som starkt meriterande.

Som person är du analytisk, problemlösande och snabbtänkt: centralt för tjänsten är att snabbt kunna göra sammanställningar och komma med relevanta slutsatser. Vidare är du kommunikativ, och har lätt för att uttrycka dig såväl verbalt som i skrift. Du är en strategisk, initiativtagande och förändringsbenägen person, som lätt anpassar sig till nya krav och förutsättningar. För att trivas och fungera väl i den här rollen krävs att du har goda samarbetsförmågor, och trivs med att vara en del av ett team!



Vilka är Cresto?

Cresto AB startade 1999 och är sedan 2002 ett bolag och varumärke inom Skydda och Bergman & Beving. Vi är fortfarande ett ungt företag men har sedan uppstarten drivits av dedikerade medarbetare med lång erfarenhet och kompetens från branschen.

År 2007 förvärvades det danska fallskyddsbolaget ResQ A/S som idag är en integrerad del av Cresto och vår totala produktportfölj. I och med detta förvärv är vi marknadsledande med specifika räddningsutrustningar till den globala vindkraftindustrin. Cresto är även marknadsledande på vår hemmamarknad i Norden, och det tänker vi fortsätta vara. För att förstärka detta ytterligare förvärvades i februari marknadsledande AAK Safety A/S i Norge. I och med detta förvärv så är vi nu totalt 70 anställda i Cresto Group.



Kontakt och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Cresto AB med Experis, en del av ManpowerGroup. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vill du ha mer information kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Angela Ekelöf på nr 0340 - 66 42 71, . Du hittar mig också på Linked-in: https://www.linkedin.com/pub/angela-ekelöf/31/b10/43.

Skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast 10 september.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-11
Ange följande referens när du ansöker: 26643
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angela Ekelöf angela.ekelof@se.experis.com 0340-66 42 71

Företag
Cresto AB

Adress
Cresto AB
30263
30263 1380

Kontorsadress
Lägatan 3

Jobbnummer
3662395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cresto AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cresto AB: