Credit Controller

Intertek / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intertek i Stockholm, Västerås, Jönköping eller i hela Sverige

Om Intertek
Intertek är en ledande global leverantör av kompletta kvalitetssäkringslösningar. Vårt nätverk av mer än 1 000 laboratorier och kontor och över 40 000 medarbetare i fler än 100 länder levererar innovativa lösningar inom kvalitetssäkring, provning, inspektion och certifiering skräddarsydda för våra kunders verksamhet och leverantörskedjor.
Bringing quality and safety to life




Publiceringsdatum
2017-03-10

Om tjänsten
Vi söker nu en Credit Controller som ska ansvara för kundreskontran med ungefär 3000 aktiva kunder per år och en omsättning om ungefär 450 miljoner SEK.

Största del av din arbetsdag kommer att går åt till att se till att kunderna betalar. Du är ansvarig för att bokföra inbetalningar, skicka ut betalningspåminnelser, samarbete med inkassobolag, samarbeta med säljare/enhetschefer/affärsområdeschefer när det gäller fakturor och betalningar, göra kreditkoller och bedöma betalningsvillkor och kreditgränser för kunder. Även en hel del utredningsarbete där du är en länk mellan kunden och organisationen. Du är delaktig i bokslutsprocessen genom att förbereda diverse underlag och göra kontoavstämningar.

Önskvärda kvalifikationer

Den här tjänsten ställer höga krav på självständighet, noggrannhet och ansvarstagande samtidigt som du är serviceinriktad och prestigelös. Vi vill också att du har lätt för att samarbeta, är driftig och initiativtagande.
Vidare ser vi att du är flexibel och strukturerad samt van vid ett högt arbetstempo.

Eftersom du självständigt kommer att ansvara för kundreskontran, tror vi att du har erfarenhet inom området sedan tidigare och har en god förståelse för flödena inom detta.

Då koncernspråket är engelska ser vi att du har goda kunskaper i det engelska språket samt talar flytande svenska.

Vi använder oss av ekonomisystemet IFS och erfarenhet av detta är meriterande.
Vi ser även att du har kunskaper i Officepaketet med Excel, Word och Outlook.

Erfarenheter
Vi söker dig som har utbildning från ekonomiskt gymnasium eller liknande och vi tror att du har arbetslivserfarenhet inom området kundreskontra sedan tidigare samt har en god förståelse för flödet inom detta.



Urvalet av ansökningar sker löpande och vi uppmanar dig därför att skicka ditt CV tillsammans med ett personligt brev på via ansökknappen nedan.

För frågor om tjänsten vänligen kontakta Nina Holmberg på telefonnummer 08-750 00 00 eller e-mail: nina.holmberg@intertek.com

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Intertek

Adress
Intertek
Torshamnsgatan 43
16422 Kista

Kontorsadress
Torshamnsgatan 43

Jobbnummer
3367196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intertek

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intertek: