Credit administrator med kontraktshantering

Adecco Sweden AB, Södertälje / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Södertälje i Södertälje, Botkyrka, Huddinge, Järfälla, Stockholm eller i hela Sverige

Vi söker serviceinriktad och noggrann credit administrator till stort internationellt företag.

Hur ser din arbetsdag ut?
Som credit administrator arbetar du i ett team på 4 personer och du har ansvar för ett antal länder avseende cross boarder finansiering där du blir expert på kontrakts- och dokumenthantering. I teamet samarbetar ni för att fördela arbetsbelastningen och det innebär att du även kommer att arbeta mot länder du inte ansvarar för. Arbetet sker i nära samarbete med lokalkontor, vilket innebär omfattande internationella kontakter.

Som credit administrator kommer du att kontrollera och registrera kontrakt och dokument relaterade till leverans och finansiering av lastbilar och trailers. Vidare beräknar du kontraktsvärde samt gör kalkyler i samband med förtidslösen eller omläggning av betalplaner. I rollen som credit administrator kommer du även att vara en aktiv del av ett ständigt pågående förbättringsarbete av rutiner.

Vem trivs här?
Du som har eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning, får saker uträttade, är serviceinriktad och noggrann kommer att trivas i rollen som credit administrator. Vidare tycker du om att samarbeta men arbetar även bra självständigt. För att lyckas i rollen har du mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av kontraktshantering för leasing- och avbetalningskontrakt.

Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult på Adecco och arbetar på uppdrag hos vår kund. Uppdraget ska tillsättas omgående och är på 6 månader, tjänsten är på heltid.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer.

Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.

Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Anna Haglind på tfn: 08-555 987 09 eller anna.haglind@adecco.se

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tfn: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2012-02-03

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Södertälje

Adress
Adecco Sweden AB, Södertälje
Storgatan 1
15172 Södertälje

Kontorsadress
Storgatan 1
Södertälje

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-555 987 00
Faxnummer: 08-55598799
E-postadress: sodertalje@adecco.se

Jobbnummer
1147879

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Södertälje

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Södertälje: