Country Terminal Manager

Airmiz AB / Lagerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Airmiz AB i Stockholm, Järfälla, Sollentuna, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Airmee är ett av Europas snabbast växande logistikstartup. Vi levererar e-handelsvaror samma dag och så snabbt som inom en timme för att ge våra konsumenter världens bästa leveransupplevelse. Vi gör detta genom att optimera vår flotta i realtid med ny teknologi baserat på världsledande forskning på KTH. Vi jobbar med de flesta större e-handlarna och växer för varje vecka.

Inom Airmee ansvarar Logistikteamet för att leveransen till slutkonsument sker på ett effektivt och högkvalitativt sätt. Till detta team söker vi nu en Country Terminal Manager som vill följa med på vår spännande tillväxtresa. Du kommer rapportera till vår Chief Logistics Officer och ingår i ledningsgruppen för Airmees logistikteam.

Publiceringsdatum
2022-03-22

Beskrivning
Rollen som Country Terminal Manager är en bred chefsroll för den som vill utvecklas och utmanas i ett snabbväxande startup. Rollen ansvarar för alla Airmees sorteringsterminaler och hubbar i Sverige. Våra Terminaler opereras såväl i egen regi som i samarbete med underleverantörer. Vår huvudterminal är förlagd i Kallhäll, Stockholm.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

• Leda, coacha och utveckla ett team av terminalchefer och deras respektive team, samt säkerställa att terminalerna alltid är rätt bemannade
• Driva verksamheten på terminalerna (sortering, in- och utlastning) genom att utveckla, implementera och mäta standardiserade processer för att kontinuerligt effektivisera arbetet
• Delta i vidareutveckling av terminalprocesserna samt därtill kopplade hjälpmedel, exempelvis automatisering av rutiner
• Säkerställa att samtliga terminaler är i gott skick och följer regler och förordningar inom bl.a. arbetsmiljöområdet
• Avtalsansvar mot tredje part leverantörer
• Identifiera behov av nya terminaler och hubbar, samt driva implementering av dessa
• Löpande kommunikation med våra kommersiella team gällande bl.a. individuella uppsättningar för våra e-handlare, hitta lösningar på uppkomna problem eller identifiera saknade varor.
• Löpande kommunikation med vårt techteam gällande buggar och framtida önskemål om nya features i våra system och appar.

Vi tror att du har följande kompetenser och erfarenheter:

• Ledarskapserfarenhet med hög nivå av integritet och en prestigelös attityd
• 5-10 års erfarenhet inom logistik eller fastighet
• Tidigare arbetat i tillväxtbolag och/eller snabbt avancerat i roller med tydligt utökade ansvarsområden
• Har förmåga och vilja att jobba parallellt med såväl praktiska frågor här och nu, som med mer strategiska frågor, samt trivs att arbeta i ett högt tempo
• Vana att arbeta datadrivet med mätbara KPIer och processer
• Mycket god förmåga i Excel och vana att jobba med digitala verktyg
• Kan kommunicera på ett professionellt sätt i tal och skrift
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

Det här är en roll för dig som vill vara med på Airmees spänande tillväxtresa! Du kommer få stort ansvar att utveckla och driva vårt kontinuerliga förbättringsarbete. Vi älskar nya nya lösningar och tåls att utmanas! Du tänker stort och förväntar dig bara det bästa av både andra och dig själv.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Airmiz AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Airmiz AB (org.nr 559030-8663), http://www.airmee.com

Arbetsplats
Airmee

Jobbnummer
6462160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Airmiz AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Airmiz AB: