Country Customer Operations Manager

Pitney Bowes Svenska AB / Ekonomichefsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pitney Bowes Svenska AB i Sollentuna, Stockholm, Avesta, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Pitney Bowes är ett amerikanskt företag med huvudkontor i Stanford, Connecticut, USA. Företaget bildades 1920 av Arthur Pitney och Walter Bowes. De lanserade en idé om en maskin som frankerade brev i stället för att använda frimärken. Idag är Pitney Bowes världsledande inom området integrerade post- och dokumentlösningar. Vi omsätter 6,1 miljarder USD och finns med 36 000 anställda i 130 länder. I Sverige har vi funnits sedan 1974 och har ca 150 anställda. Huvudkontoret finns i Häggvik, Sollentuna och vi har filialkontor i Göteborg, Malmö och Jönköping. För mer information, se www.pitneybowes.se.
Arbetsmiljön på Pitney Bowes karaktäriseras av högt tempo, struktur och en stark säljkultur. Hos oss får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat, internationellt företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak. Vi söker nu en Country Customer Operations Manager med placering i Häggvik, Sollentuna
I rollen som Country Customer Operations Manager kommer du att ansvara för att övergången från transaktions- och produktinriktad miljö till kundfokuserad miljö sker så smidigt och professionellt som möjligt. Din uppgift är att öka kundnöjdheten genom att utveckla och genomföra effektiva end-to-end processer mot slutkund. Du är också ansvarig för att utveckla en affärsplan och strategi i linje med den övriga organisationen
Ansvarsområden:
• Leda, driva och utveckla vårt Customer Care Center med 6-8 medarbetare inom Sales Order Process, Contract Management och Collections med målsättningen att utveckla mer strömlinjeformade processer samt förbättra upplevelsen för kunden
• Säkerställa Service Level Agreements gentemot andra avdelningar
• Kostnadskontroll i enlighet med fastställd budget
• Samarbete med andra processansvariga för att kontinuerligt optimera och utveckla affärsprocesser.
• Se till att avdelningens olika enheter genom överenskomna mål stödjer hela företagets strategi och att dessa mäts gentemot strategin
Vi tror att du:
• Har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande
• Har flera års erfarenhet av att vara ledare med ett tydligt och förutseende ledarskap med personlig integritet som skapar resultat tillsammans med andra och en stark drivkraft och vilja att lyckas
• Har ett affärsmässigt och resultatorienterat högt driv och är bra på att etablera, bygga och utveckla nätverk och relationer likväl som att arbeta i team. Din kreativa och analytiska förmåga använder du gärna i både utveckling och förändring.
• Är kvalitetsmedveten och har ett långsiktigt perspektiv i ditt arbete. Du ska prioritera kundnyttan och ha ett affärsmässigt synsätt. Du besitter förmågan att se samband och dra slutsatser.
Det är viktigt att du uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på både svenska och engelska, samt att du behärskar Office-paketet väl (främst Excel och Word). Kunskaper i SAP är mertierande.
Anser du denna beskrivning stämma in på din profil? Skicka in din ansökan och CV på engelska senast den 6 december till:
anette.kihlbaum@pb.com

Publiceringsdatum
2009-11-20

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: anette.kihlbaum@pb.com

Kontakt
Anette Kihlbaum, HR Manager, 08-55599380 (Arbetstelefon)

Företag
Pitney Bowes Svenska AB

Adress
Pitney Bowes Svenska AB
Box 408
19124 SOLLENTUNA

Kontorsadress
Hammarbacken 12

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-734 17 00

Jobbnummer
540348

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pitney Bowes Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pitney Bowes Svenska AB: