Costumer Success Manager/ CSM/ Kundansvarig till Savelend
Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2022-02-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Costumer Success Manager/ CSM/ Kundansvarig till Savelend" (publicerad 2022-03-17) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-02-25Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos SaveLend
Om företagetSaveLend grundades 2014 och är ett väletablerat fintech-bolag med start up-känsla och har cirka 60 anställda i Sverige, Polen och Finland. Verksamheten utgår ifrån investeringsplattformen SaveLend som gör det möjligt för privatpersoner såväl som företagare att investera i krediter, såsom företags-, fastighets- och konsumentkrediter mot betalning i form av intjänad ränta. Investeringarna sköts automatiskt genom Savelends verktyg SmartInvest som gör det enkelt för kunden att göra en god investering som dessutom ger i snitt 7-9% avkastning. SaveLend lägger stort fokus på nöjdhet och god service gentemot sina kunder samt kompetensutveckling av sina medarbetare. Företaget erbjuder därtill generösa förmåner till sina medarbetare i form av frukost och personalaktiviteter på jobbet, massage på arbetstid, sjukvårdsförsäkring samt ett generöst friskvårdsbidrag.
Dina arbetsuppgifterSom Customer Success Manager har du en bred och varierad roll som kombinerar kundservice, relationsbyggande och försäljning. I ditt dagliga arbete kommer du att stötta SaveLends operativa verksamhet där du tar vidare kontakten med kunden i de mer avancerade ärendena som gäller exempelvis en större investering eller en viktig kund. Därtill arbetar du aktivt med att kontinuerligt vårda SaveLends kundrelationer samt att prospektera potentiella kunder genom det befintliga kundnätverket. Det kan handla om att exempelvis skicka ut välkomstbrev till nya kunder, att ringa uppföljningssamtal gällande nöjdhet och fortsatta investeringar eller att dela insikter om det aktuella marknadsläget. Du ansvarar även för att skapa kampanjer och försäljningsunderlag som kan användas i den operativa verksamheten. Din kommunikation med kunderna, samt det underlag du tar fram, grundar sig i att bearbeta statistik och data från investeringsplattformen.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet inom Custumer Success och/eller försäljning - gärna inom finansbranchen
• Relevant utbildning inom ekonomi/finans/marknad på gymnasial eller eftergymnasial nivå är meriterande.
• Erfarenhet av att analysera data och statistik är meriterande
• Mycket god telefon-, dator- och systemvana
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
För att lyckas som Costumer Succcess Manager hos SaveLend tror vi att du är en person som är utåtriktad och självsäker i sociala sammanhang. Du trivs i en roll med många kontaktytor och ansvar för att bygga och vårda kundrelationer. I kontakt med kund är du kunnig och lyhörd för kundens önskemål, samtidigt som du skapar nya värdefulla affärsmöjligheter. Därtill tar du stort ägandeskap i din roll, där du självständigt driver ditt arbete framåt. Detta innebär att du arbetar proaktivt och även tar initiativ till att bearbeta sådant som ligger utanför dina rutinmässiga arbetsuppgifter - med målet att utveckla SaveLends affär i sin helhet. Slutligen är du en person som är driven och som vill ligga steget före genom att alltid hålla dig uppdaterad om det senaste som händer både internt såväl som externt i relationen till kund.
Övrig information:
Start: omgående
Plats: centrala Stockholm
Lön: enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Custumer Success Manager, Costumer Success, CSM, Key Account Manager, Key Accounts, KAM, kundansvarig, kundtjänst, försäljning, finans, fintech, SaveLend, Heltid, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Emma Fredriksson
emma.fredriksson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 6382462
Observera att sista ansökningsdag har passerat.