Corporate VP Assistant

Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB / Assistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Corporate VP Assistant

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung Electronic Nordic AB:s räkning en Corporate VP Assistant för omgående tillsättning, uppdraget är på två år med möjlighet till förlängning.

Placeringen är på Samsungs huvudkontor i Kista Science City.

Everything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence-and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market.
In today's fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company's survival.
As we have done for 70 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success.

Publiceringsdatum
2021-03-12

Om tjänsten
We are looking for a Corporate VP Assistant that will assist the Corporate VP and Business Directors with different levels of administration and support, as well as participate in different projects.

KEY ACCOUNTABILITIES

• Support and administration to Corporate VP and Business Directors as first priority.
• Management and participation in different projects and events.

JOB SCOPE

• General administration and support to Corporate VP IM, such as taking care of his calendar, travel and hotel bookings and travel expense registrations.
• Make approvals of time reports, travel allowances and travel expenses for direct reporting to the Corporate VP.
• Make preparations and assist in regards to VIP visits.
• Making sure contracts and relevant documents are signed by Corporate VP and returned to sender.
• Participate in different projects and events, such as Christmas Dinner, Samsung Day etc
• Internal communication including emailing, meeting arrangements within SENA.
• Creating good working relationship with EHQ and HQ key contacts' admin.
• Supporting and assisting also in different personal matters if needed

Krav och färdigheter

QUALIFICATIONS AND EXPERIENCE:

• Bachelor degree in Business Economics, preferably with a major in marketing and/or administration.
• Good knowledge of M/S Office (Excel, Powerpoint, outlook).
• Good knowledge is social media / marketing an asset.
• Fluent in English and Swedish
• Experience from working with administrative tasks with leadership team level in international environment.

SKILLS & ATTRIBUTES:

• Structured and service minded.
• Reliable, trustworthy and loyal.
• Independent, responsible, initiative and follow-through.
• Good communication skills
• Flexible and a good team player

Samsung is a highly dynamic company in a fast moving industry, so there are many opportunities to grow and develop! In order to enjoy working with us you must be a doer and a person who appreciate tempo, change and take own initiatives.
You need to be open to new ideas and new ways of thinking. No day is like the other here at Samsung, and we want you to be curious, to see the opportunity in fast and sometimes unexpected changes.

We are looking for a person who is confident in their abilities. The person must also possess an ability to prioritize and be structured but at the same time be flexible. The person should have experience from similar roles in the past.

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.
Nu under Corona-tider så träffas ni istället digitalt.

Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

/ Therese Barvell Rappel

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Varaktighet, arbetstid
Heltidsanställning Start omgående och minst till och med 30 april 2023 med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Månadslön
Friskvårdsbidrag samt övrigt som finns i vårt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB (org.nr 556780-5212)

Jobbnummer
5625433

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB: