Corporate Sales Area Manager
Autorekrytering AB / Företagsförsäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Autorekrytering AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-08-06Om företagetNissan Nordic Europe Oy söker efter energiska och engagerade kandidater med förmågan och drivet att leverera förstklassig prestanda och service för hela Norden och Baltikum. Nissan erbjuder dig en unik möjlighet att vara en del av en organisation i en spännande och internationell arbetsmiljö, med världsomspännande karriärmöjligheter. Häng med!
ArbetsuppgifterVår företagsförsäljning utgör ett prioriterat tillväxtområde hos oss. Därför har vi en dedikerad styrka som arbetar renodlat med vår fleetaffär. Som Corporate Sales Area Manager blir du en mycket viktig spelare i vår fortsatta framgång, där du ansvarar för att driva försäljningen mot företag i ditt eget distrikt. Det innebär att du stöttar och coachar återförsäljarna i din region att göra lönsamma affärer mot företag och hjälper dem att nå deras försäljningsmål. Uppdraget kan bl.a. innebära att initiera och följa upp lokala försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter och att hjälpa till med prospektering och utbildning i säljstödssystem. Utöver ditt arbete gentemot återförsäljarna kommer du också att bearbeta potentiella företagskunder i din region, både självständigt och i samarbete med lokala återförsäljare.
Tjänsten innebär att kontinuerligt finnas på plats och driva frågor, varför resande på distriktet är en självklar del av ditt jobb. Din bas är Stockholm men du ansvarar för region Sydsverige. Du rapporterar till vår svenska försäljningschef samt funktionellt till vårt nordiska huvudkontor i Finland.
ProfilVi söker dig som har erfarenhet från bilbranschen, där du har jobbat med företagsförsäljning och uppnått goda resultat. Du är bekant med hur man jobbar hos en bilåterförsäljare eller har jobbat med försäljning mot återförsäljare tidigare. Du har goda allmänna datakunskaper och behärskar MS Officepaketet. Vårt koncernspråk är engelska och vi förutsätter goda kunskaper i både det svenska och engelska språket.
Vi ser en dynamisk och drivande person med stor social förmåga framför oss. Rollen är självständig samt krävande och du behöver därför vara bra på att planera, prioritera och att jobba under press. Vidare är du en förtroendeingivande person som har lätt för att hantera samt påverka andra människor och du trivs i en coachande och stöttande roll. Sist men minst delar du naturligtvis också vårt stora intresse för fordonsbranschen.
Vi erbjuder:
• Ett spännande jobb inom ett stort internationellt bilföretag
• En tjänst med stor frihet under ansvar
• Ett jobb för dig som gillar affärsfokus och försäljning
• En tjänst som innehåller mycket kontakt med våra duktiga återförsäljare
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryteringskonsult Susanna Haglund. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1960
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanna Haglund 08-409 144 49
FöretagAutorekrytering AB
AdressAutorekrytering AB
Strandbergsgatan 61, 3 tr.
11251 Stockholm
KontorsadressStrandbergsgatan 61, 3 tr., Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2379197
Observera att sista ansökningsdag har passerat.