Copywriter till Folkspel
Folkspel i Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
2021-10-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Copywriter till Folkspel" (publicerad 2022-06-20) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Folkspel i Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Jönköping,
Karlstad,
Stockholm eller i
hela Sverige Folkspels inhousebyrå söker en idéstark och kreativ copywriter med erfarenhet av digitala och traditionella medier.
Vilka är vi?
Folkspel är en ideell organisation som har 72 riksorganisationer som medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv möjligheten att sälja lotteriprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1991 har Folkspel genererat 17 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten.
Folkspel har 150 anställda och huvudkontoret ligger i Göteborg. Läs mer på
www.folkspel.se Folkspel Inhousebyrå fungerar som vilken reklambyrå som helst och arbetar med hela kommunikationskedjan från varumärkesbyggande till taktiska kampanjer i alla medieslag. Vår reklam finns bland annat i TV, Butik, SoMe, OOH, radio etc. Kanske är vi en av de mer reklamfilmsintensiva byråerna i stan. Bland våra uppdrag finns varumärkena Folkspel, BingoLotto, Sverigelotten och Årets Eldsjäl.
Vad innebär jobbet?
Som copywriter har du en central roll i utvecklingen av kommunikativa koncept och kreativa kampanjer för både digitala och traditionella medier. Du kommer ha en mängd varierande uppgifter, allt ifrån utveckling av kreativa digitala kampanjer, skriva manus till reklamfilmer till att skriva copy till annonser.
Exempel på uppgifter:
- Arbeta med framåtriktade projekt med stort fokus på långsiktighet och affärsnytta.
- Analysera vad konkurrenter gör, vad som gäller i den nya tidens kommunikation och hur vår omvärld förändras.
- Löpande ta fram och utveckla starka kommunikativa koncept och kreativa kampanjer, för alla mediekanaler.
- Utveckla den digitala kommunikationen och de digitala kampanjerna.
- Utveckla våra varumärken, arbeta med strategier och storytelling.
- Producera manus till reklamfilm, copy till annonser, butiksmaterial, OOH, SoMe, texter till införsäljningsmaterial etc.
Vem är du?
- Du har reklamutbildning från Berghs School of Communication, Hyper Island, Forsbergs, YRGO eller motsvarande.
- Du kommer inte direkt från skolbänken, utan har jobbat ett antal år i reklambranschen eller inhouse.
- Du har i flertal år jobbat med digitala kampanjer och du gillar att utveckla nya kreativa lösningar och koncept i de digitala kanalerna.
- Kanske har du kampanjer som vunnit någon kreativ utmärkelse i din portfolio.
- Du har stor kunskap om kommunikation och marknadsföring i alla kanaler, särskilt i digitala plattformar och kanaler.
- Du brinner för bra kommunikation och är övertygad om att sättet man förpackar ett budskap på är avgörande för att skapa förändring.
- Du har god kunskap om kundresan både i digitala och traditionella kanaler
- Du har en förmåga att se saker ur olika perspektiv och värdera vad som är det viktigaste.
- Du har koll på modern kommunikation som tar för sig och gör skillnad.
- Du är nyfiken och entusiastisk, en självgående lagspelare.
- Relevans, retorik och kreativitet är begrepp som ligger dig varmt om hjärtat.
Detta erbjuder vi:
Du blir en viktig medarbetare på inhouse och kommer jobba med flertalet av Folkspels varumärken. Inhousebyrån består idag av tio personer som är ett erfaret gäng bestående av artdirectors, copywriter, grafiska designers, motion designer, digital designer, produktionsledare och projektledare/Inhousechef. Vår arbetsplats genomsyras av framåtanda, arbetsglädje och humor. Vi har goda personalförmåner, kollektivavtal och fast lönesättning. Vi sitter och verkar i Gamlestan i Göteborg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen med din ansökan via länk nedan. Sista ansökningsdag är söndag 24 oktober 2021.
Frågor om tjänsten: Ring eller maila Chef för Inhouse Anna Johansson, 0709-563805,
anna.johansson@folkspel.se Övriga frågor: Ring HR-chef Annika Eriksson, 031-345 90 13
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2021-10-18ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFolkspel i Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Folkspel i Sverige AB (org.nr 556350-0692)
Arbetsplats Folkspel Ideell Förening
Jobbnummer 6049955
Observera att sista ansökningsdag har passerat.